0

Komiksová adaptace filmové předlohy Píseň moře (recenze)

Dnes se podíváme na dětský komiks Píseň moře, který je krásný a zároveň smutný a dojemný. Jestli jste dosud neviděli filmovou předlohu, pak věřte, že si užijete kouzelný příběh.

Autorem filmové předlohy je Tom Moore a komiks vytvořil Sam Sattin. Jsem nadšená. Komiks je přehledný, dobře se čte, má správně načasované napětí, což je nejspíš z velké části i zásluha příběhu samotného. Když jsem si komiks procházela, musela jsem se zamilovat do barevných obrázků i laskavého příběhu o záchraně mladší sestry, která je z části selkie – tulení víla.

Anotace

NECHTE SE PÍSNÍ TULENÍ VÍLY PŘENÉST DO SVĚTA IRSKÝCH MÝTŮ!

Je tomu již šest let, co jejich maminka zmizela. Ale místo toho, aby si byli sourozenci Ben a Saoirsa navzájem oporou, chlapec svoji sestřičku obviňuje – ke zmizení totiž došlo v den, kdy se narodila. Vše se změní, když děti zjistí, že Saoirsa je stejně jako její maminka tulení víla selkie. Díky tomu má moc přenést pohádkové bytosti ztracené v našem světě zpět do jejich říše za mořem. Aby to dokázala, musí jim zazpívat svoji píseň. Jenže plachá dívenka od narození nemluví. V nalezení ztraceného hlasu se jí navíc pokusí zabránit strašlivá soví čarodějnice Macha. Ben je rozhodnutý udělat vše pro to, aby svoji sestřičku zachránil… Komiksová adaptace stejnojmenného filmu nominovaného na Oscara za nejlepší animovaný film roku. Obsahuje bonusový příběh Domů pospíchej, exkluzivně napsaný a ilustrovaný pro tento komiks.

Autorem filmové předlohy je Tom Moore a komiks vytvořil Sam Sattin. Jsem nadšená. Komiks Píseň moře je přehledný, dobře se čte, má správně načasované napětí, což je nejspíš z velké části i zásluha příběhu samotného. Když jsem si komiks procházela, musela jsem se zamilovat do barevných obrázků i příběhu. Má dcera stihla komiks přečíst během jediného dne a její názor byl stejný jako můj – knížka se jí líbí, je nádherná, ale tak trochu smutná. Sam Sattin dokázal citlivě transformovat příběh do komiksové podoby, obrázky si uchovaly atmosféru i kouzlo. Původní film byl nominován dokonce na Oscara, což mě nijak zvlášť nepřekvapuje. Je to pohádka, která člověku promluví do duše a uchytí se až v srdci. Je v ní všechno, láska (romantická i sourozenecká), kouzlo a mýty, naděje, jeden velký rozkošný chlupatý pes, zajímavé postavy… Shrnu tento komiks následujícím hodnocením –

Píseň moře je nádherný příběh, kouzelně zpracovaný do komiksové podoby a má v sobě vše, co milovník pohádkového příběhu hledá. A možná i něco navíc!

Na konci knížky Tom Moore pro čtenáře připravil Domů pospíchej – krátký příběh navíc! Tento příběh je o tulením dítku Donnchada Donn, kterého se ujal rybář a jeho žena. Pak na konci také najdete slovníček a Píseň moře (přímo tu píseň) v Gaelském jazyce i českém překladu.

O knize Píseň moře

Komiks Píseň moře vytvořil Sam Sattin. Do češtiny přeložila Eliška Boudová. Design obálky zpracovala Carolyn Bull, ilustrace Tom Moore a Grace Ryan. Knížka má měkké desky, je krásně barevná a má 272 stran. Za výtisk velice děkuji nakladatelství Grada, které ho vydalo pod značkou Bambook. Pokud se vám tento komiks líbil, rozhodně doporučuji i komiks Vlkochodci!

Další komiksy

Chcete tipy na další komiksy? Přečtěte si recenze na Morgavsa & Morgana – Božské hamižnice či Vlkochodci.