0

Recenze napínavé knižní novinky Pán hory

Pojďte se se mnou podívat na napínavý detektivní příběh, který nás zavede do hlubin tajemné hory, kde má svou skrýš ještě tajemnější Vyměňovač.

Anders de la Motte je spisovatel, kterého jsme tu už měli. Napsal ve spolupráci s Månsem Nilssonem například Smrt přichází na prohlídku či Smrt číhá na jarmarku. Píše převážně krimi, a řekla bych, že jako bývalý policista, šéf ochranky a mezinárodní konzultant bezpečnostních služeb, má jistě dost podkladů pro svou spisovatelskou práci.

O čem je Pán hory a můj názor

V příběhu budeme (naštěstí velmi přehledně) přecházet mezi minulostí a přítomností hlavní kladné postavy, tedy vyšetřovatelky Askerové a hlavní záporné postavy Pána hory nebo také Vyměňovače či Netvora, jak sebe náš tajemný neznámý rád nazývá. O pohled které postavy se zrovna na následujících řádcích jedná, poznáte hned podle jména, které v horní části nahrazuje název kapitoly. Jako u severských krimi příběhů, i zde nahlédneme nejen do nitra hory, ale i do nitra lidské duše. Díky postupnému odhalování minulosti se seznámíme s nutkáním Pána hory vlastnit živé tvory a narušovat jejich osobní prostor jako projev své moci. Vydáme se, spolu s Askerovou, po stopách unesené Smilly Holstová a Malika Mansura (který vystupuje pod zkratkou MM). Zatímco se řeší případ a odhalují se postupně i další, poznáváme lépe i samotnou Askerovou, která měla náročné dětství, které ji ale naučilo být vždy připravena, což je v její profesi výhoda.

Pán hory je podle mě skvělá kniha. Byla natolik napínavá, že jsem lehce po prostřední části příběhu měla opravdu silné nutkání zalistovat nakonec a konečně odhalit, kdo je Pán hory. Byla jsem ale ráda, že jsem se ovládla a nepřipravila se o rozuzlení příběhu a odhalení identity záporáka. I styl psaní je mi sympatický. Autor využívá šikovně každého řádku tak, aby budoval a stupňoval napětí. Myslím, že právě napětí je v knize tak akorát a jsem ráda, že se autor nevyžívá v nechutných detailech vražd či mučení, jako to prý dělají někteří autoři současnosti.

Knihu hodnotím jako příjemně čtivou a přečetla jsem ji měla poměrně rychle, s ohledem na své časové možnosti. Závěrem chválím parádní obálku. 🙂

O knize Pán hory

Knihu Pán hory napsal Anders de la Motte a do češtiny přeložil Jaroslav Bojanovský. Desky knihy jsou pevné, počet stran je 512. Za výtisk děkuji nakladatelství Euromedia, které knihu vydalo pod značkou Kalibr.