0

Recenze knihy Dokonalá paměť

Ahoj!

Co jsem to jenom chtěla…. Už vím! Dnes si představíme knihu, kterou napsal autor bestselleru Jak se naučit 100 slovíček za hodinu, Jakub Pok. Jeho nová knížka se jmenuje Dokonalá paměť a pracoval na ní s Lucií Pokovou.

Dokonalá paměť je něco, po čem touží asi každý. Já tedy rozhodně ano. Přiznám se, že už jsem doma jednu podobnou příručku měla, ale… Zapomněla jsem ji číst. Tak tuhle knížku už nosím všude s sebou, aby se to neopakovalo, a pročítám si pasáže o nejrůznějších paměťových technikách.

Můj názor na knížku Dokonalá paměť

Jak autor uvádí, výhodou této knihy je výklad od někoho, od koho není třeba překládat. Nuance, které by se mohly ztratit či utlumit v překladu, tak zůstanou patřičně vysvětlené. Jakub Pok se pamětí zabývá profesionálně, je lektorem a zakladatelem Školy paměti. Učit se k němu pracovat s pamětí prý chodí lidé různého věku, od studentů, kteří se potřebují snáze naučit látku ve škole i starší lidé, kteří mají pocit, že jejich paměť už není co bývala. Autor nám předkládá svoji víru v obrovský potenciál paměti. Podle něj se dají zapamatovat nejrůznější věcí, ať už nákupní seznamy, telefonní čísla, cizí slovíčka, nejrůznější názvy či jména. Ve své knize vysvětluje jak funguje naše paměť a představuje různé techniky pro zapamatování. Například technika spojování, která je vhodná pro zapamatování jednodušších věcí, jako je třeba zmíněný nákup. Principem je spojování jednotlivých položek tak zapamatovatelným (až absurdním) způsobem, že paměť bude natolik zaujatá, že položky nezapomene. Můžete si pro představu přečíst ukázku.

Podle mě je knížka Dokonalá paměť sympaticky napsaná. Je v ní detailně vysvětleno vše tak, aby i člověk, který se nikdy s ničím podobným nesetkal, pochopil, co se jej autor snaží naučit. Každý jistě ocení lepší paměť, která je i pro běžnou potřebu tak praktická. Spolu s tréninkem paměti si potrénujete i představivost. Navíc je to zábava. Věřím, že tréninkem popsaných metod se paměť musí zlepšit. Knížku Dokonalá paměť s radostí doporučuji a hodlám na sobě testovat, jak techniky v ní popsané fungují.

O knize Dokonalá paměť

Knihu Dokonalá paměť napsali Jakub Pok a Lucie Poková. Knížka má měkkou obálku (fotografii pro obálku pořídil Petr Kozlík, zbytek fotografií autora Hana Connor), má 248 stran a vydalo ji nakladatelství Grada, kterým tímto ze srdce děkuji.