0

Recenze knižní novinky Bobky a fajnový koření

Na další knížku paní Hubeňákové jsem opět čekala s velkou dychtivostí. Po Chameleonovi v lentilkách dostala i nová knížka zábavný název – Bobky a fajnový koření. Jak na mě knížka zapůsobila a co od ní můžete čekat si ukážeme v této recenzi.

Banální klišé praví, že muži jsou z Marsu a ženy z Venuše. Možná proto komunikace mezi nimi tu a tam připomíná meziplanetární souboj. Populární autorka humoristických knih se ve svých povídkách věnuje právě vztahům mezi muži a ženami, které leckdy skřípou jak vrata od rakety, co už po staletí zoufale létá mezi Marsem a Venuší ve snaze najít společnou řeč a řešení. Střídání perspektiv a vypravěčů umožňuje rozehrát zábavnou hru a odkrýt, že druhému do hlavy skutečně nevidíme a zdání leckdy klame.

Díky předešlým knížkám jsem opět čekala humorem nabitou knížku. A ačkoli si nepochybně humorný styl z větší části zachovala (a ze začátku mi nabídla dobré tři čtyři příležitosti k hlasitému upřímnému smíchu), postupně se má veselá nálada při čtení měnila. Zvláště smutně na mě zapůsobila pasáž s názvem Můžeš si za to sama, která na mě dopadla jako těžká deka. Nevím, co přesně ve mě vyvolalo takovou úzkost – možná to, že taková manželství skutečně existují. Autorka tedy píše stále většinou humorně, ale očividně se nebojí i vážnějších a temnějších témat. Její způsob, jak pojmout jednu záležitost z úhlu pohledu více osob, mi přišel příjemně originální. Navíc píše moc hezky, knížka se mi výborně četla, byla svižná a nápaditá a nemohu opomenout ani líbivou obálku s veselou ilustrací a ideální velikost knížky, která padne do každé kabelky.

O knize Bobky a fajnový koření

Bobky a fajnový koření napsala Zuzana Hubeňáková. Knížka má přibližně formát A5, tvrdé barevné desky a 136 stran. Obálku s ilustrací Michala Neradila navrhla Gabriela Janovská. Knížku Bobky a fajnový koření vydalo nakladatelství Euromedia pod značkou Ikar, kterým tímto za výtisk děkuji.

Jestli si chcete od paní Hubeňákové přečíst další knihy, zkuste například Nejhezčí mezi krávami.