0

Recenze knihy Tajné stránky paní Sylvie

Přicházím s novou knižní recenzí, tentokrát se mrkneme na knížku Tajné stránky paní Sylvie, kterou napsala Claire Vigarello.

Sylvie Verbaldiová je nenápadná skoro čtyřicátnice s nadváhou, přehlížená sekretářka, matka dvou dospívajících synů, žena životního ztroskotance v depresích a laskavá sousedka, denně pečující o svéráznou důchodkyni Mireille odvedle. Jednoho dne Sylvie začne potají pro vlastní zábavu sepisovat příběh nespoutané hrdinky, svůdnice a mstitelky Charlotte – slova se z ní chrlí proudem a ona cítí velkou úlevu a satisfakci. Psaní úplně propadne, píše v práci, píše o polední pauze na parkovišti u obchodního centra, píše večer a v noci u své nic netušící sousedky… Jednoho dne jí ale někdo rozbije okýnko u auta a počítač i s rozepsaným příběhem o Charlotte jí ukradne. Pro Sylvii je to úplná tragédie, dokud se jí neozve vydavatel z Bordeaux, že je jejím textem, který mu poslala, nadšený a chce ho vydat. Sylvie nemá nejmenší představu, jak se to mohlo stát, ale nakonec s vydáním souhlasí. A tím začíná úplně nová kapitola jejího života. Když totiž literární postava nezůstane jen na papíře, ale dostane se autorce doslova pod kůži, je možné cokoli.

Knížku mi trvalo přečíst o něco déle, než jsem čekala. Nevím, čím to přesně bylo, ale i když jsem si na ni našla čas několikrát během dne, stejně mi neutíkala, jako ostatní. 352 stran mi nepřijde jako důvod, aby mi knihu trvalo přečíst tak dlouho. Přesto – příběh se mi líbil. Místy se trochu vlekl, ale dohromady to byla pěkná kniha s pěkným příběhem. Vlastně mi dodala chuť psát, číst i zhubnout. 😀 Sylvie se prezentuje jako životem převálcovaná, zbabělá žena, která hledá útěchu v čokoládě a své “neviditelnosti” v práci, se kterou se smířila a přijala ji. Jenže pak se stane něco, co ji nabije nečekanou energií – navštíví ji inspirace v podobě Charlotte a jejího příběhu. Tento záchvat inspirace mi připomněl knihu Velké kouzlo od Elizabeth Gilbertové, která napsala rovněž knižní předlohu k filmu Jíst, meditovat, milovat. Velké kouzlo je mimochodem kniha, kterou vám s radostí doporučuji přečíst, nabízí totiž zajímavý pohled na inspiraci. Ale vraťme se ke knížce Tajné stránky paní Sylvie. Styl psaní se mi líbil. Ráda bych knížku doporučila, pokud hledáte něco o přehlížené sekretářce s nadváhou, která se stane úspěšnou spisovatelkou, začne se celá měnit a musí se poprat s nenadálou slávou i problémy v osobním životě. A na kterou na konci čeká navíc jedno zajímavé odhalení. Také nesmím opomenout hezkou žlutou obálku s ilustrací, která se mi moc líbí.

O knize Tajné stránky paní Sylvie

Kniha Tajné stránky paní Sylvie má 352 stran, napsala ji Claire Vigarello a do češtiny přeložila Hana Davidová. Kniha má měkké barevné desky a vydalo ji nakladatelství Garda pod značkou Metafora, kterým tímto za výtisk děkuji.