0

Recenze knihy od Julie Caplinové – Útěk na venkov

Ahoj všichni, je skvělé se přihlásit zase s novou knížkou od úžasné Julie Caplinové. Na její knihu jsem se moc těšila, tak se pojďme hned podívat na to, jaká knížka Útěk na venkov je.

Anotace (oficiální popis autora)

Ilustrátorka Ella odjede z milovaného Londýna na venkov hlídat dům své kmotry Magdy poté, co jí přítel oznámil, že si potřebuje dát pauzu. Chce si tam utřídit myšlenky a přijít na to, co od života doopravdy chce. Magda ale zapomněla zmínit jednu maličkost – že na ni v domě bude čekat fenka Tess, o kterou je třeba pečovat. Jak si Ella poradí se čtyřnohou spolubydlící, s mrzutým veterinářem Devonem a starousedlíky, kterým soukromí moc neříká? Přehodnotí svůj život a dá šanci lásce, i když si slíbila, že se bude mužům vyhýbat?

Můj dojem

Knihu Útěk na venkov jsem držela v ruce jako poklad, protože knížky od Julie Caplinové miluji. Ano, opět půjde o romantický příběh, kde se hlavní hrdinka dostává do situace, kdy se jí život obrací vzhůru nohama a ona se postupně snaží zase získat zpátky nad svým životem kontrolu. Protože je to velmi lákavé a oblíbené téma, Julie Caplinová v podobném duchu napsala už celou řadu úspěšných knih, na které najdete recenze na tomto blogu.

Útěk na venkov mi byl sympatický z celé řady důvodů. Za prvé – miluji venkov. Za druhé – miluji malování, takže mi ilustrátorka Ella byla samozřejmě o to sympatičtější a můj zážitek z knihy silnější. A do třetice – miluji zvířata, takže se mi velice líbil postupně vznikající vztah mezi Ellou, která nebyla nikdy extra milovník zvířat a labradorkou Tess. Autorce se krásně podařilo vykreslit postupně vznikající přátelství a chování “psího telátka” Tess. V příběhu samozřejmě přátelství není omezené jen na Tess a Ellu, ale můžete jej pozorovat i mezi Ellou a obyvateli vesnice různého věku i pohlaví, mimo jiné přitažlivým veterinářem Devonem. 😉 Ledová krusta na srdci Elly, která vznikla řekněme “ranami osudu”, začne postupně roztávat. Ella přichází na to, co je pro ni v životě opravdu důležité, a my čtenáři ji můžeme během toho sledovat. Není žádným překvapením, že se kniha skvěle čte, má krátké svižné věty a příběh hezky plyne. Jediné, co mi přišlo zvláštní, byla teta Magda, která se za celý příběh neobjevila, jen nechávala tajemné vzkazy a dárky. Pořád jako bych čekala až se zhmotní. Ale jinak prima knížka, naprosto skvělá na letní dovolenou. S radostí doporučuji a moc se těším na další knížku od Julie Caplinové. 🙂

O knize Útěk na venkov

Knihu Útěk na venkov napsala Julie Caplinová a přeložila Michaela Martinová. Kniha má měkké desky, ilustraci na obálku připravila Kateřina Čermák Brabcová. Kniha má 368 stran a vydalo ji nakladatelství Grada pod značkou Cosmopolis, kterým tímto za výtisk velice děkuji.