0

Recenze knižní noviny Lucy a hotýlek v Bretani

Příjemná obálka a příslib lehce romantického příběhu ve francouzském hotelovém prostředí… To je ono! Knížku Lucy a hotýlek v Bretani jsem začala číst hned jak jsem dočetla Masové kuličky se šlehačkou. Těšila jsem se, protože pohodové čtení – to je moje.

Anotace (oficiální popis nakladatele)

Lucy potřebuje nový životní začátek. Devětačtyřicetiletá hotelová manažerka z New Yorku, toho času bez práce a peněz kvůli podvodu, kterého se dopustil její bývalý šéf a partner, má soukromý i pracovní život v troskách. Přišla o práci, bydlení i přítele a přežívá u rodičů. Není divu, že s nadějí skočí po jediné nabídce, která se objeví – vedení malého stylového hotýlku v bretaňském Rennes. Představuje si nablýskané lustry a galerii portrétů předků majitelky v životní velikosti, ale skutečnost je jejím představám na hony vzdálená. Ke svému překvapení na místě zjistí, že hotel byl naposledy v provozu po válce. Té první. A že jejím úkolem je dát ho nejprve dohromady a teprve pak úspěšně rozjet.

Lucy, která nemá jinou možnost, v sobě objeví netušenou sílu i dovednosti. S obrovským nasazením, citem, ale i humorem pracuje na tom, aby kouzelný hotýlek Paradis mohl znovu otevřít. Pomáhá jí v tom partička zdejších svérázných starousedlíků, taková rodina náhodně poskládaných přátel různého věku i povolání. Někde mezi malováním stěn, repasováním nábytku, vytvářením webovek a sbližováním se s atraktivním, byť poněkud protivným autorem dětských knih, hvězdou amerického knižního trhu, si Lucy uvědomí, že se tu začíná cítit jako doma.
Najde Lucy v Bretani profesní restart, a možná i novou rodinu a lásku?

Knížka Lucy a hotýlek v Bretanise mi příjemně četla. Nebyla to žádná divočina, větší zvrat přichází prakticky až na konci, ale příběh jinak celkem klidně plyne. Na začátku hlavní hrdinku Lucy čeká drsné setkání s realitou, která se značně liší od jejích představ. Lucy se však nezalekne a chopí se válečku na natírání stěn, aby i vlastníma rukama pomohla zprovoznit zašlý starý hotel. Protože její minulost byla spíš o dohledu nad prací jiných lidí, jde o velkou změnu. Postupem času se v příběhu odhalí minulost Lucy a její nedávný kariérní pád, za který nemohla. Dokáže ale, že se umí i sama tvrdou prací šplhat zase nahoru. To je mi sympatické. Nevzdala to a bojovala. A někde mezi tím honem za lepšími zítřky ji dokonce potká láska.

Na příběhu se mi líbilo, že autorka zdárně vytvořila prostředí půvabného francouzského hotelu, jehož lesk a sláva se musí obnovit. Hlavní hrdinka je profesionál, který se ve své práci vyzná, je však opatrná při kontaktu s lidmi, protože jí bylo ublíženo. Ačkoli hlavní hrdinka se věkem pohybuje někde po čtyřicítce, představuji ji v průběhu příběhu prostě mladší.

Líbí se mi myšlenka, která z příběhu vyplývá – tedy nevzdat se a následovat hlas svého srdce. 🙂

O knize Lucy a hotýlek v Bretani

Kniha Lucy a hotýlek v Bretani napsala Dee Ernstová a přeložila ji Věr Kotábová. Kniha má měkké desky a 304 stran. Vydalo ji nakladatelství Grada pod značkou Metafora a já jim tímto za výtisk velice děkuji.