0

Hrad ve Skotsku, nejnovější kniha Julie Caplinové (recenze)

Pro dnešní recenzi jsem si vybrala knižní novinku od Julie Caplinové, která se jmenuje Hrad ve Skotsku.

Po nedávném setkání s autorkou musím říct, že jsem se na knížku těšila snad ještě o špetku víc. Knížku jsem držela v ruce, když mi známá řekla, že knihy Julie Caplinové zná, a že jsou tak trochu “na jedno brdo”. Nebudu vám lhát, tohle shrnutí sedí. Je to jedna autorka, jeden styl psaní, podobná dávka romantiky a předvídatelnosti (jako v jejích ostatních knihách), stejný žánr. Ale víte co? To vůbec nevadí! Právě, že jsou tyhle knihy “na jedno brdo” vím, že můžu s jistotou očekávat opět pohodový zamilovaný příběh, který se do pošmourných dní hodí tak skvěle, jako hrnek teplého voňavého čaje. To, že vím, co mohu od autorky očekávat, je pro mě plusem, uklidňující jistotou. A Hrad ve Skotsku jsem si upřímně užila.

Na Skotskou vysočinu se pomalu snášejí první sněhové vločky a předvánoční závod s časem začíná. Izzy McBrideové se ani nesnilo, že zdědí skutečný hrad. A teď se z ní díky odkazu prastrýce Billa stala hradní paní s velkými plány a mizivou hotovostí. Její excentrická matka Xanthe naštěstí sehnala první dobře platící hosty, jejichž peníze pomohou prostory zvelebit. Střechou sice stále ještě zatéká, ale počet obyvatel hradu nečekaně roste. Zbývá už jen maličkost – během pár týdnů před Vánoci proměnit chátrající hrad v kouzelný hotel. Naštěstí má k ruce pár pomocníků, kteří se pustí do renovace spolu s ní. Jedním z nich je i Ross, na kterého Izzy myslí víc, než by se jí líbilo. Vždyť ona přece musí chystat sváteční menu, a ne dumat nad tím, co se tomu tajemnému spisovateli honí hlavou…

Autorka byla natolik inspirovaná krásnou svatbou svých přátel ve Skotsku, že se rozhodla právě sem zasadit svůj příběh. S Izzy, hlavní hrdinkou, jsme se potkali už dříve, v knize Domek v Irsku, kde byla jednou z účastnic kurzu vaření. Své nově nabyté schopnosti se rozhodne uplatnit na svém hradě, který zdědila. Stáváme se svědky snahy praktické Izzy, která se snaží zprovoznit hrad pro ubytování hostů a řešení nečekaných problémů, které svým impulzivním jednáním způsobí její matka, které musí Izzy na můj vkus trochu neosobně říkat Xanthe. Líbil se mi popis toho, jak se hrad přeměňuje v kouzelné místo pro oslavu Vánoc a pomalé seznamování se samotářským Rossem. Líbilo se mi, jak si Izzy ujasnila, že nemusí být ničí hadr, že má také vlastní hrdost. Konec byl na můj vkus trochu moc sladký, ale tak si holt ten čaj, co u čtení piji, pro jednou neosladím, abych to vyvážila, no. 🙂 Jistá záležitost s drahými kameny je skutečně až příliš předvídatelná, ale to také nevadí.

Knížka se krásně čte a měla jsem z ní příjemný pohodový pocit. Navíc se mi moc líbilo popisování všech těch dobrot, které postavy připravovali nebo konzumovali. 😀

Speciální nabídka

Když si koupíte na stránce grada.cz 2 knihy od Julie Caplinové, získáte exkluzivní, jinak nedostupný dárek: https://www.grada.cz/nejkrasnejsi-darek-13666/

Hrad ve Skotsku napsala Julie Caplinová, přeložila Petra Královcová, obálku krásně ilustrovala Kateřina Čermák Brabcová. Knížka má 320 stran, měkké desky a já za ni nakladatelství Grada, které knihu pod značkou Cosmopolis vydalo, velice děkuji.