0
Vzhled

Cvičení s Jillian Micheals

Začala jsem v roce 2017, když jsem se vzpamatovala po druhém porodu, ze začátku hezky zlehka, cvičením Pilates s Cassey Ho a můžu ho jen doporučit. Recenzi, kde rozeberu cvičení s touhle sympatickou trenérkou, zveřejním brzy v dalším článku. Pak jsem přešla na cvičební program s Jillian Michaels (Shred for beginners) který trvá měsíc a má za úkol přinést viditelné výsledky a vrátit vás do formy.

Je to skutečně účinné cvičení. A pak jsem od Jillian zkusila program nazvaný Six weeks six pack, který, jak název naznačuje, trvá šest týdnů a je zaměřený na posilování břicha. Ale faktem je, že stejně zabere celé tělo, tomu se tady nevyhnete. Cvičení trvá nějakých 35 minut i s počátečním a zakončovacím protažením, takže se skutečně dá cvičit každý den. Kdo by si nenašel půl hodinky. Navíc k tomu stačí podložka a malé fitness činky (pokud nemáte, stačí do každé ruky flaška vody). Nic víc. S tímhle programem jsem se přehoupla do letošního roku a je tedy otázkou s čím budu pokračovat dál.

Jak najít čas na cvičení

Donutit se jít cvičit není jen tak. Ale odhodlejte se. Dobrou motivací je konkrétní doba cvičení, za kterou by měly být vidět výsledky. Když jste maminkou, je asi milion věcí, kterým by jste chtěla dát přednost před sebou. Proto vždycky pijeme čaj až když je úplně studený, líčení zvládáme během pěti minut a naučily jsme se dělat čtyři věci najednou se zapojením všech končetin. Ale když chcete cvičit, musíte si najít čas. Já se snažím zvládnout plno věcí už ráno tak, aby až dcera usne, přišel můj čas. A pak se vrhnu k podložce a činkám a půl hodiny si dávám do těla. Pak si dám sprchu, uvařím oběd a dcera se vzbudí.

Ripped in 30

Momentálně jsem si stáhla měsíční program Ripped in 30, zase od Jillian a jdu do toho hned od pondělí. Tohle cvičení je rozdělené na čtyři úrovně, každá se cvičí týden (dobře, tak se cvičí 5-6 dní a jeden až dva dny si máte podle Jillian dát pauzu), a dohromady to dá celý měsíc. Mě osobně vyhovují cvičební programy na dobu určitou (třeba měsíc), a s cvičením, které trvá 20 – 40 minut. To se dá zvládnout. Ke konci si říkám „už jen týden, už jen dva dny, už jen den…“ a líp se mi cvičí. Jsem zvědavá, jak toto nové cvičení dopadne, zatím každé cvičení od Jillian skutečně přináší viditelné výsledky, a když navrhuje den až dva týdně pauzu, mám trochu strach, aby nešlo o nějaké hardcore cvičení. U 30 day SHRED for begginers se cvičilo každý den, narozdíl od Ripped in 30.

Poměr cvičení versus strava

Představte si, že poměrově je to 20 ku 80. Takže vaše tělo formuje a odráží dvacet procent cvičení, ale osmdesát procent je o stravování. Připouštím, že bych měla výrazně zvýšit příjem tekutin a stejně výrazně omezit sladkosti. Já je totiž miluju! Nějaká brokolice, chřest a podobné dobroty, s tím si na mě nepřijdou. Ale je jasný, že dokud nebudu jíst a pít tak jak bych měla, tak moje cvičení bude mít dost omezený účinek s ohledem na moji vizi perfektní postavy. Takže, budu muset vymyslet způsob, jak se naučit stravovat zdravěji (nikoli dietněji).

2018

Protože moje postava stále nevypadá podle mých představ, a i když jsem už dosáhla viditelných výsledků, pořád je dost co zlepšovat, musím v cvičení pokračovat. Faktem je, že nepotřebuji zhubnout, ale vyrýsovat postavu a zlepšit kondici, musím k tomu tedy hledat vhodné cvičení. Teď jsme si koupili eliptický posilovací stroj, tak jsem zvědavá, jak to pomůže. Budu to samozřejmě muset nakombinovat i s nějakými lehsedy, výpady a plank cviky, a na jaře hned kolo, ale slibuji si od výsledky. A kdybych si našla nějaký čas navíc, což zatím asi nehrozí, chci vyzkoušet protahování s jógou a pilates, aby se u mě zvýšila flexibilita. Jako řada maminek i já trpím na bolesti zad, přesněji šíje a to se taky dá do značné míry řešit cvičením. A masážemi. V roce 2018 doufám, že dojde i na to.

Celý článek zní jako od někoho, kdo cvičí, je zvyklý cvičit a vypadá na to, že cvičí. Dovolte mi tuto představu trošku pocuchat. Já jsem děsný lenoch, miluji sladkosti a dobroty všeho druhu, těžko si něco odříkám a velmi těžko se do cvičení nutím. Po cvičení se ale podívám na pomalu se rýsující svaly na břiše, které jsem nikdy předtím neměla a hned mám větší chuť cvičit dál. Jistě, s tím stravováním to bude větší problém, tady ve městě pečou skvělé kremrolky, tak akorát do pusy, ráda piji horkou čokoládu a nijak se nestraním dalším chutným neřestem, což je veliký problém. Pro moji postavu. Takže omezování bude těžké, ale věřím, že to půjde. Přeci jen cukr je návykový, takže pokud jej citlivě začnu omezovat, tak bych se postupně měla té závislosti zbavit. No, uvidíme jak to půjde, zatím se mějte krásně a těšte se na fotky před a po hned, jak docvičím Ripped in 30!

A chcete ukázku z 30 day shred for begginers? Tady ji máte!

Také by se vám mohlo líbit...

Žádné komentáře

    Přidat komentář

    Sdílet na Pinterestu

    Sdílej