0
Doporučené Návody Vzhled

7 návyků pro zmírnění stresu před spaním

Stejně jako se ráno potřebujete probrat, než budete dobře „fungovat“, tak i večer je dobré osvojit si návyky, díky nimž budete připraveni na kvalitní odpočinek. Zkuste následující tipy, protože s nimi snadno uvolníte napětí z celého dne.

Připravte si vše potřebné pro další den

Je skvělé jít spát s tím, že víte, že vše na druhý den máte nachystané a ráno nemusíte řešit, kde že máte své oblíbené tričko. Nachystejte si vše hezky večer předtím a usínání i ráno budete mít o něco klidnější.

Veďte si zápisník (deník)

Za celý den se toho stane opravdu hodně. Já si vedu zápisník a když mám pocit, že by mi explodovala hlava, hodím si zážitky, myšlenky, nápady i plány na papír. Tak si hlava řekne, že mám vše zapsané, nic nezapomenu a to mě uklidňuje. Navíc jsem si dopřála opravdu krásný zápisník s krásným perem a psaní si tak užívám. I když nepíšu žádné dlouhé eseje, je tohle rozhodně činnost, kterou doporučuji, jak ráno, tak večer. Zkuste to.

Dopřejte si uklidňující bylinkový čaj

Dopřejte si trochu teplého čaje před spaním. Oblíbený mám heřmánkový s medem, ale můžete zkusit také čaj z kozlíku lékařského, levandule nebo meduňky. Všechny tyto bylinky jsou známé pro své uklidňující účinky a napomáhají k relaxaci.

Dejte si záležet s péčí o pleť a tělo

Je čas na domácí lázně! Hýčkejte se, užijte si voňavou koupel, pleťovou masku. Nejlepší je, když si z péče o sebe sama uděláte příjemnou rutinu, návyk. Berte to ne jako povinnost, ale jako odměnu po celém dni. Doporučuji, zkuste si sami udělat masáž nohou. K tomu nikoho nepotřebujete a málokdo si prostě jen tak sedne a jemně si promačká prosty u nohou, chodidla a jemně promasíruje klenby nohou. Přitom je to tak příjemné! Po celém dni si to zasloužíte vy i vaše nohy, které vás celý den nosí.

 

Zkuste meditovat

Když děti zalezou do postýlek, je čas na to si najít klidné a příjemné místo u sebe doma a meditovat. Zkusit můžete nejdřív klidně jen pět minut. To se nezdá jako mnoho, ale věřte mi, mě pět minut přišlo jako věčnost. Je těžké jen tak být, nic nedělat a snažit se trochu soustředit na teď a tady a ne na to, co uvařím zítra k večeři. Meditace ale pomáhá uvolnit hlavu a dýcháním i celé tělo. Před spaním je to skvělý způsob, jak se oprostit od všeho, co se na vás celý den sypalo ze všech stran.

 

Příjemné vůně

Dalším tipem je vůně. Vonný olejíček na tělo je nejen moc příjemná věc, ale opravdu pomáhá se uvolnit a mě navíc přináší opravdové potěšení. Když cítím něco, co se mi líbí, úplně cítím, jak se přestávám mračit a začínám se usmívat. Jak se začínám cítit dobře. Zkuste to, najděte si oblíbenou vůni a vyhledejte si produkty s touto vůní. Můžete s touto vůní najít krém na tělo, možná jemný sprej na polštář před spaním či krásnou vonnou svíčku, kterou si večer zapálíte. Jen ji nezapomeňte zhasnout, než půjdete spát.

 

Lehce se protáhněte

Já mám ráda jógu, ale najděte si cviční, jaké bude vyhovovat právě vám. Jde o to, abyste pomalu a klidně protáhli celé své tělo, uvolnili zatuhlé svaly a odměnili tělo za celodenní námahu. Není třeba žádné divoké cvičení, kterým byste se spíš probrali, to si nechte přes den. Večer zvolte klidné protahování.

Problémy se špatným spánkem má mnoho lidí. Ať už potíže máte nebo ne, doufám, že se vám tyto tipy budou líbit a pomohou vám lépe odpočívat. ❤

Také by se vám mohlo líbit...

Žádné komentáře

    Přidat komentář

    Sdílet na Pinterestu

    Sdílej