0

Recenze romantické knihy Cesta za tebou za 80 dní

Do rukou se mi dostala poměrně tlustá knížka z edice Sedmilásky, tentokrát s názvem Cesta za tebou za 80 dní. Ptáte se, jaká je?

Kdo má rád romantické příběhy a cestování, ten by měl nastražit uši. Nebo spíš zaostřit oči. Budu tady povídat o knize, která obsahuje notnou dávku cestovatelských zážitků a milý romantický příběh. A jedno velké dobrodružství.

Anotace

Ramona Keen, které všichni říkají Romy, rodilá Newyorčanka odchovaná velkoměstem, sní o tom, že se zapíše ke studiu fotografie a že se jednou podívá do Paříže. Její sny ale zdaleka neodpovídají realitě všedních dnů. Namísto cestování a focení pracuje v pitoreskním knihkupectví svého strýce, kde se čaj pije po litrech a veškerá dobrodružství se odehrávají jen na stránkách knih z druhé ruky.

Když se v obchodě zjeví nový, zlý domácí se svým potměšilým synovcem v závěsu, Romyin poklidný život se začne hroutit jako domeček z karet. Vyhnout se výpovědi znamená přistoupit na trojnásobné nájemné, a to je něco, co si její strýc rozhodně nemůže dovolit. Jediné řešení je, že Romy získá dobře placenou práci, aby knihkupectví pomohla.

Po rychlém a dostatečně odstrašujícím pokusu o práci v obřím call centru sbírá Romy veškerou odvahu a uchází se o místo v agentuře ExLibris – exkluzivní cestovní kanceláři, která organizuje zájezdy na základě literárních příběhů. Romy připadne jeden z nejtěžších úkolů – připravit pro klienty itinerář dobrodružné výpravy podle klasické verneovky Cesta kolem světa za 80 dní.

Úkol je na hranici proveditelnosti, protože cestu musí osobně absolvovat přesně podle původní trasy Philease Fogga, nesmí použít letadla a na splnění úkolu má dokonce méně než původních 80 dnů. Pokud to zvládne, čeká ji pohádková finanční odměna a stálé zaměstnání.

Romy, která opustila NYC jen jednou v životě – v rámci školního výletu v osmé třídě, překoná svůj strach a vyrazí na cestu. Brzy zjistí, že má nečekaného soupeře – Dominic Madison, domnělý synovec domácího, který ohrožuje její i strýcovu budoucnost, usiluje o totéž. A má k tomu stejně dobrý důvod jako Romy.

Povede se Romy vyhrát závod a objet Zemi včas, aby zachránila knihkupectví? A co se stane, když zjistí, že člověk, který by měl být jejím úhlavním nepřítelem, ji nemístně přitahuje?

Můj dojem

Knížka Cesta za tebou za 80 dní je poměrně tlustá, tak jsem opravdu doufala, že se bude dobře číst a nebudu mít pocit, že se tím potřebuji “prokousat”. Ukázalo se, že se knížka četla dobře a mé obavy byly plané. Sympatická Romy, která je hlavní hrdinkou příběhu, má problém. Potřebuje zachránit knihkupectví svých strýčků, ale to znamená, že potřebuje peníze. Osud jí do cesty postaví firmu ExLibris, která pro klienty pořádá cesty podle známých knih. Tentokrát jde o knihu Cesta kolem světa za 80 dní. Když se Romy podaří tuto cestu projet za krátký čas a bez použití komerčních aerolinek, práci získá. Jenže se o tuto práci, jak brzy zjistí, neuchází sama.

Když jsem četla, jak Romy cestuje jednotlivými zeměmi, všimla jsem si, jak krásně jsou země i zážitky z nich popsané. To se těžko jen tak vymýšlí. Na konci v poděkování se mé podezření potvrdilo, autorka sama procestovala zmíněné země, proto mohla přijít s tak živým popisem jednotlivých míst. Musím také přiznat, že když jsem četla o těch úžasných místech, zatoužila jsem po cestování. Brzy nás s manželem čeká menší dovolená. Sice během ní nestihneme ani zdaleka tolik, co Romy, ale těším se na nové zážitky. Myslím, že naše dovolená se od cest hlavní hrdinky bude diametrálně lišit. Romy cestuje těmi nejrůznějšími dopravními prostředky, často si kvůli tomu musí odepřít pohodlí, tlačí ji čas. Nemá ho ani dost na to, aby si všechny památky a zajímavosti v klidu prošla. Ale i tak jí cestování dá do života sebevědomí a vnitřní sílu, která jí do té chvíle scházela. Tuhle transformaci sama dobře znám, a tak se mi líbí, jak to autorka v knize hezky vystihla. Stejně jako nečekané situace, které mohou během cestování nastat, nečekaná přátelství a úžasné zážitky.

Autorka v knize také vykresluje lásku k fotografování a k sociálním sítím, konkrétně Instagramu. Dokonce u každé kapitoly píše, jakou fotku Romy pořídila v daném místě a jaký hashtag k ní použila.

Knížka je perfektní pro ty, co milují cestování a romantické příběhy.

Cesta za tebou za 80 dní je dílem KC Dyer. Kniha má měkké desky a 440 stran, přičemž ty jsou rozděleny do 65 kapitol a poděkování. Překlad připravila Lucie Rudová a vydalo ji nakladatelství Grada pod značkou Metafora, v edici 7lásky. Tímto nakladatelství za knihu velice děkuji, zpříjemnila mi čas. 🙂