0

Recenze nové knihy od Adele Parksové – Připoutaná

Ahoj všichni,

pojďme se spolu podívat na nové drama z pera skvělé spisovatelky Adele Parksové – Připoutaná. Pokud jste zapomněli, už jsme tu od ní měli knihu Jen moje štěstí, která vyprávěla o výhře v loterii. Dnešní kniha je zajímavým příběhem Leigh Fletcherové a Kai Janssenové. Musím přiznat, že zápletka mě opět překvapila a přišla mi vskutku originální!

Lidé se ztrácejí každou chvíli – většina z nich uteče od nepříjemností, další se jim naopak řítí vstříc a jen někteří si najdou cestu zpátky. Leigh Fletcherová – šťastně vdaná nevlastní matka dvou úžasných chlapců. Její manžel Mark tvrdí, že nemá ponětí, kde se jeho žena nachází. Jednoduše odešla do práce a už se nikdy nevrátila domů. Rodina je naprosto zdrcená. Kai Janssenová – šťastně vdaná za bohatého holandského podnikatele Daana. Odešla z jejich luxusního londýnského bytu i oslnivého života bez ohlédnutí. A pak jako by se propadla do země. Daan je strachy bez sebe. Dvě pohřešované ženy pocházejí z naprosto odlišných světů – je možné, že spolu jejich zmizení souvisejí?

Že jde o stejnou autorku jsem zjistila ještě než jsem si přečetla jméno Adele Parksová – nakladatelství se totiž rozhodlo pro stejný grafický styl. Bílo šedou vzorovanou obálku zdobí lesklý motiv, tentokrát snubní prstýnky výstižně spojené řetízkem. To vše leží na kaluži krve. Vršek knihy zdobí černě napsané jméno autorky a červený název knihy. Líbí se mi ten jednotný styl, který člověku hned ukáže, že jde o stejnou autorku. Kniha se, stejně jako Jen moje štěstí, stala bestsellerem Sunday Times. Začíst se do téhle knížky je snadné. Prostě jen otevřete stránku a ona vás ta písmenka vtáhnou do děje. Než se nadějete, budete u unesené Leigh ležet na podlaze a přemýšlet o životě. Příběh se zajímavě rozvíjí, od současnosti skáče do minulosti, od jedné postavy k další, a tak ze všech stran odhaluje záhadný a napínavý příběh o životě, který je chvíli obyčejný, chvíli vzrušující a chvíli mrazivě dramatický.

Jsem si jistá, že si knihu užijete.

Jediné mínus této knížky spočívá v tiskové chybě, která doufám zůstala jen u mého výtisku, ale i kdyby ne, ve skutečnosti naštěstí je v příběhu na místě, kde člověku tolik nevadí (jinak řečeno, o nic moc důležitého nepřijdete). Nachází se na straně 285 až 288.

O knize Připoutaná

Knihu Připoutaná napsala Adele Parksová, přeložila Soňa Tobiášová, obálku upravila Natálie Pecková. Kniha má měkké desky, 312 stran a vydalo ji nakladatelství Grada pod značkouCosmopolis, kterým tímto za výtisk velice děkuji.