0

Recenze knižní novinky Masové kuličky se šlehačkou

Pojďte se se mnou podívat, jak vypadá nová knížka od Vítězslava Jareše s poněkud zvláštním názvem – Masové kuličky se šlehačkou.

Ahoj všichni, tak se na to půjdeme podívat. V balíčku mi přišla tato knížka se zvláštním názvem i obálkou (také vám ta paní tak trochu připomíná Katy Perry?) a já byla skutečně zvědavá, co mě čeká. Od pana Jareše jsem četla předchozí knihu s názvem Holky se čtečkou, na kterou najdete recenzi zde. A protože asi jde o autorovo oblíbené téma, opět se dostaneme mezi pracovníky jisté společnosti a do prostředí, kde se rozehrávají nejrůznější osobní příběhy.

O čem Masové kuličky se šlehačkou jsou

Hlavní hrdinkou knihy Masové kuličky se šlehačkou je tentokrát Martina, která po dlouhé době shání novou práci. Zúčastní se pracovního pohovoru a je přijata do firmy Linea. Práce je sice poměrně náročná, ale Martina se postupně se vším seznámí a navíc se ztotožňuje s firemními hodnotami, které ji osloví. Nejdřív jsem myslela, že to, co o firemních hodnotách Martina vyslechne u pracovního hovoru jsou jen řeči a v průběhu příběhu se ukáže, jak jí strašně kecali, ale to se nestalo. Naopak se ukazuje, že firma skutečně dbá o své lidi. Příběh se točí především kolem různých lidí, kteří v Linea pracují. Ukazuje se jejich osobní i pracovní život, to dobré i to zlé.

Autor podle všeho dobře vidí do ženské duše, protože mi přišlo to, co různé ženy říkaly nebo co si myslely často velice výstižné. Obálka je trochu zvláštní, i když pominu Katy Perry, ale alespoň zaujme. Když jsem si přečetla název, samozřejmě, že mě nejdřív napadlo Fuj, ale pak jsem si vzpomněla na svíčkovou se šlehačkou a brusinkami a došlo mi, že by kombinace masa a neslazené šlehačky nemusela být automaticky fuj. Ale, jak se ukázalo, v tomto případě to fuj bylo. Samotná záležitost se sázkou, kde šlo o snězení masových kuliček se šlehačkou, byla velmi krátká a rozhodně není srdcem celého příběhu, spíš takovým doplněním. Ani nemůžu říct zpestřením, protože v příběhu se děje plno věcí, které dělají příběh stejně tak zajímavým, jako zmíněná sázka. I sami lidé jsou kouzelně osobití s originálními, přesto však uvěřitelnými životními příběhy. A nesmím opomenout, že se mi moc líbí, že je to česká knížka od českého autora s příběhem z českého prostředí. Je mi to pak hned takové… milejší a známější.

Za mě prima knížka, nenudila jsem se ani stránku. Je moc hezky napsaná, skutečně bych věřila, že ji napsala žena, jak trefný je ženský pohled postav na různé události. Taky autor trefně nakousl téma autismu a jeho dopadu na rodinu. A co se mi taky moc líbilo, bylo zakončení, které krásně uzavírá knížku a navazuje na začátek, jak sami uvidíte. Takže, pokud vám nevadí, že čeština není vždy spisovná, aby odpovídala běžnému hovoru na pracovišti v autorem vymyšlené firmě Linea, pak vám knihu s radostí doporučuji.

O knize Masové kuličky se šlehačkou

Kniha Masové kuličky se šlehačkou od Vítězslava Jareše má 296 stran a měkké desky, které navrhla Martina Charvátová. Vydalo nakladatelství Grada pod značkou Cosmopolis a já jim tímto za výtisk mockrát děkuji.