0

Recenze knižní novinky Včerejší noci

Dostala se ke mě příjemně objemná kniha s názvem Včerejší noci a já se do ní s radostí pustila. Jaká byla? To se dočtete v dnešní recenzi. 🙂

Anotace (oficiální popis nakladatelství)

Eve už roky tajně miluje Eda, jednoho ze svých nejlepších přátel. Zní to sice jako scénář hloupého romantického filmu, ale je to pravda. I když je Ed zadaný, ona věří, že jsou si souzeni a mají být spolu. Tedy – věřila. Pak jedna jediná událost otřese přes noc celou partou jejich přátel a odhalí pečlivě střežená tajemství, která je ukazují v úplně novém světle. A Eve neví, komu věřit.

První dvě stránky knížky Včerejší noci s názvem poté mě trochu zarazily. Mluvili o Eve, která se probudila ze snu a vzpomíná na někoho, kdo zemřel. Představuje si společný rozhovor. A pak střih a jsme v části předtím. Tahle část vypráví o životě Eve a jejích milovaných přátel, nejlepší kamarádky Susie, vtipálka Justina a Eda, do kterého je tajně zamilovaná. Jejich čtveřice je stmelena léty společného přátelství. Chodí spolu pravidelně na hospodský kvíz, vtipkují a dobírají si jeden druhého. Idylka. A pak se příběh začne rozvíjet. Eda nečekaně požádá jeho přítelkyně, aby si ji vzal. Zraněná Eve si chce dokázat, že ještě nepatří do starého železa, a jde se Edovi pomstít na nějakém zoufalci. Mezitím se stane strašlivá nehoda, o které se Eve dozví až druhý den ráno v práci. Stane se něco, co jí obrátí život vzhůru nohama…

A pak se jako u cibule u příběhu odhaluje jedna vrstva za druhou, aniž bychom ztratili jako čtenáři přehled. Stále se příběh točí kolem malého množství osob, ale odhalují se tajemství, pravdy a pravé tváře těch, jež se jevili na první pohled jinačí, než jsou. Knížka mě bavila natolik, že jsem ji přečetla celou prakticky jedním dechem. Překonejte nejisté dvě první stránky a divnou představu zoufalé třicátnice v černém, zakousněte se do příběhu a ten vás pak vezme sebou. Ponesete se proudem vyprávění. Příběhem, který je čtivě napsaný a zajímavý. Nebudete se nudit. Možná se občas i usmějete nebo přímo zasmějete, jako já. A možná, stejně jako já, uroníte v několika místech i pár slz.

Knížka se mi moc líbila a doporučuju ji. Výborně se čte!

Včerejší noci napsala Mhairi McFarlaneová, přeložila Petra Královcová. Kniha má měkké desky (obálku vytvořila Kristýna Sladká), 376 stran a vydalo ji nakladatelství Grada pod značkou Cosmopolis. Za knihu tímto velice děkuji.