0
Doporučené Recenze

Jak vypadá novinka od Ladislava Špačka – Byznys etiketa a komunikace?

V průběhu let jsem viděla celou řadu domácích knihoven. Od těch, které představovala jen úzká polička na zdi až po stěny tvořené dřevěnými vkusnými regály plnými knih. Dospěla jsem k názoru, že základem téměř každé knihovny dospělého člověka je atlas světa (nebo alespoň Čech), slovník cizích pojmů, kniha o českém pravopise, Kámasútra (obvykle s nějakým překvapivě nepřitažlivým indickým párem) a alespoň jedna kniha o slušném chování od pana Špačka. Jinými slovy – Špačka má doma prostě každý. 😀

Anotace

Kniha Byznys etiketa a komunikace je určena všem, kteří chtějí dosáhnout úspěchu ve své profesi, ať už ve světě obchodu, financí, veřejné správy či politiky. Je nepostradatelná pro všechny, kdo komunikují s klienty či obchodními partnery, ať jde o manažery firem a úřadů, obchodní zástupce, agenty pojišťoven, realitní makléře či pracovníky finančních společností, kteří nabízejí služby veřejnosti. Je skvělou příručkou pro studenty diplomacie a mezinárodních vztahů, komunikace a mediální komunikace. Podrobně rozebírá pravidla etikety ve všech oblastech, které podmiňují úspěch při jednání, počínaje vhodným oblečením přes kontaktní situace až po stolování a účast na společenských akcích. Najdeme v ní praktické návody, jak řešit dress code, pozvánky, chování při různých pracovních i společenských setkáních. V kapitolách o komunikaci najde čtenář poučení o zásadách jednání s klientem, o vyjednávání a jeho taktice, o dovednosti, jak účinně prezentovat. Nechybějí kapitoly o jazykové stránce veřejných projevů a rétorice. Manažeři a politikové uvítají i kapitoly o komunikaci s médii. Kniha poslouží jako praktické kompendium zahrnující všechny poznatky z oboru etikety a komunikačních dovedností.

Byznys etiketa a komunikace

Na mém pomyslném talíři se objevila novinka od pana Ladislava Špačka, který pracuje jako konzultant v oblasti komunikace a etikety, učí slušnému chování děti i dospělé a býval mluvčím prezidenta Václava Havla. Jeho dosah přešel dokonce do světa literatury i televize, vydal již pěknou řadu knih o slušném chování, například Velkou knihu etikety, Malou knihu etikety pro celou rodinu, Dědečku už chodím do školy nebo Špaček v porcelánu. Původním povoláním byl pedagog, což zřejmě nikoho nepřekvapí. Mě vlastně přijde sympatické, že se někdo živí tím, že učí ostatní lidi, jak se chovat při různých situacích tak, aby působili jako slušní a zdvořilí. To je něco, co se člověku nejen neztratí, ale může mu to pomoci otevřít další dveře a získat přízeň u ostatních.

Tato konkrétní kniha, tedy Byznys etiketa a komunikace je zaměřena především na ty, kteří komunikují a přichází do styku s klienty či obchodními partnery. Jde o firemní večeři či jiné společenské akce? Chcete vědět, jak se správně obléct, jak se chovat a orientovat u stolu, jak správně komunikovat ve sféře byznysu? Kniha poskytuje řadu praktických rad, které mají pomoci neznalému člověku osvojit si zásady, díky kterým nebude působit nezdvořile.

Kniha je laděná především v bílé, černé a výrazné oranžovo – červené. Většinu knihy tvoří především text, někdy zvýrazněný právě již zmíněnou velmi výraznou oranžovo červenou barvou. Na konci knihy najdete obrazovou přílohu, kde najdete barevné fotografie, díky kterým si můžete podrobněji prohlédnout například vhodnou volbu oblečení, bot a doplňků pro různé firemní akce. Dále se několik fotografií věnuje pobytu u stolu, kde se dozvíme, kdo začíná jíst první, jak je to s ubrouskem či s příbory, či jak se správně drží sklenice s vínem.

Obsah je rozdělen na Byznys etiketu a Byznys komunikaci. Tyto části jsou dále rozděleny na kapitoly, například Etiketa všedního dne, VIP, Stolování, Pracovní cesty, Společenské akce, Vyjednávání, Rétorika, Prezentace a další.

Můj dojem

Já sama byla od dětství vychovaná tak, že na slušném chování záleží. Doma mě učili, kdo koho zdraví, kdo komu podává ruku, kdo jde první do dveří. Postupem času jsem stejně vše tak nějak pozapomněla, takže jednou za čas si to ráda zopakuji. Protože jsem se nikdy nedostala do situace s velkým množstvím příborů, tohle faux pas jsem naštěstí nikdy nezažila a neřešila. Že tuhle knihu mohu někdy potřebovat jsem se rozhodla, když jsem začala pomalu pracovat po mateřské. Buď připraven! jak velí skauti. A já chtěla být připravená. Vždyť – co kdyby?

Kniha je hezky napsaná, typickým stylem pro pana Špačka. Dozvíte se spoustu pravidel, které je dobré ve firemní sféře znát. Pokud chcete být znalí zásad dobrého chování ve společnosti kolegů, podřízených, nadřízených, možných obchodních partnerů nebo třeba klientů, pročtěte si tuto knihu.

O knize

Byznys etiketa a komunikace je dílem pana Ladislava Špačka a vydalo ji nakladatelství Euromedia pod značkou Universum. Má pevné desky a 376 stran. Za knihu nakladatelství tímto děkuji.

Také by se vám mohlo líbit...

Žádné komentáře

    Přidat komentář

    Sdílet na Pinterestu

    Sdílej