0
Recenze

Recenze knižní novinky Péct dokáže každý

Krásné pondělí přátelé,

dnes tu pro vás mám knížku Péct dokáže každý (recepty, které snadno zkombinujete) od Dominiqua Ansela.

Okolo Vánoc peče nejspíš nejvíc lidí. Sice především cukroví, ale když už je ta trouba rozpálená, co takhle zkusit nějakou luxusní pochoutku, jako třeba banánový chlebíček ke snídani nebo čokoládové brownies k šálku kávy?

Péct dokáže každý

Já jsem milovník hezkých kuchařek a krásných knih celkově. Proto mě zajala elegantní, čistá, přehledná a inspirativní kuchařka od Dominiqua Ansela. Moc se mi líbí doprovodné fotografie i originální přístup. Abych byla konkrétnější – Dominique Ansel přistupuje v této knize k pečení dobrot jako ke stavení stavebnice. Nejprve vás seznámí s tím, jak udělat základ, pak prostřední část (náplň) a nakonec završení (například v podobě polevy). Seskládáním různých základů, různých náplní nebo různých završení můžete dosáhnout originálních dortů či koláčů, což je bezesporu skvělý, originální a kreativní nápad.

Dominique Ansel

Dominique Ansel je znám pro svou kreativitu a vynalézavost v cukrářském oboru. Přišel například s nápadem na cronut (kombinace croissantu a koblihy), cookie shot (mléko ve skleničce na panáky ze sušenkového těsta), sendviče se zmrzlinou nebo horkou čokoládu s “rozvétajícím” květem z marshmellow. To poslední jsem viděla na Youtube a to “rozvétání” marshmellownu je moc pěkný efekt. Dominique Ansel je šéfcukrářem, majitelem pekáren a restaurací v New Yorku, Londýně, Los Angles a Hongkongu. Je nositelem titulu Worldś Best Pastry a řady ocenění, takže je více než zplnomocněn k vytvoření výborné kuchařky. Kuchařka ale nezní nafoukaně ani moc složitě, naopak, Dominique Ansel moc dobře ví, že není každý studovaný cukrář, a tak i těm neznalým podává skrze kuchařku pomocnou ruku.

Kapitoly

• Těsta
  • Náplně
  • Dokončení
  • Postupy a techniky

Design a fotografie

Pomocí barevného podbarvení stránek snadno najdete počínající kapitolu, díky sladěnému podbarvení “boxů” s textem snadno dohledáte potřebné suroviny a informace a stejně usnadňují přehlednost i další grafické prvky, jako například dělící čáry, opět sladěné s barvou dané kapitoly. Barvy na mě působí trochu retro, což jde do kontrastu s moderními fotografiemi plnými svěžesti, čistoty a elegance. Fotografie se mi moc líbí, protože mi ukazují lahůdky, které bych moc ráda ochutnala. Jsou velké a někdy sahají i přes celou dvoustránku. Někdy si říkám, že bych měla podniknout cestu kolem světa jen po cukrárnách takových hvězd jako je Dominique Ansel nebo třeba Ottolenghi Yotam.

Jsem moc ráda, že tato krásná kuchařka zaujala místo v mé knihovně a doufám, že brzy najde dost času na to, abych některý z receptů otestovala. Nádherně vypadá například Koláč se slaným karamelem, mňam. V kuchařce si každý najde, co má rád. Já jsem spíš konzerva, takže mě láká třeba banánový chlebíček nebo třeba Lemon Curd, ale pokud chcete experimentovat, můžete vyzkoušet Dort s fíky, melasou a olivovým olejem nebo třeba grapefruitovou Pavlovu s estragonem.

Věřím, že si tato kniha najde místo u každého milovníka sladkého pečení.

Ukázky

Knihu Péct dokáže každý napsal Dominique Ansel, má 352 stran a přeložila Jana Svašková. Vydalo ji nakladatelství Euromedia Group, a. s., v edici Esence, kterýmžto za knihu velice děkuji.