0

Recenze knížky To nevymyslíš: Hartovy životní lekce

Ahoj,

máme tu novou knižní recenzi! Dnes se podíváme na knížku To nevymyslíš: Hartovy životní lekce od Kevina Harta a Neila Strausse.

Kdo je Kevin Hart

Když už je knížka o Kevinu Hartovi, možná se ptáte, kdo je Kevin Hart. Jak bych to jen… Kevin Hart je úspěšný černošský komik nižšího vzrůstu. Když jej vidíte na fotkách s kolegy, bývá vedle nich maličký, budu se muset podívat, jestli je větší než třeba Danny deVito. Každopádně – ve svém dosavadním životě dosáhl velkých úspěchů na poli stand-up komedie a filmu. Znát ho můžete například z filmu Jumanji, Nedotknutelní (verze z roku 2017), Scary movie 3, Perfektní servis, Muž z Toronta a mnoha dalších.

Pochází z rodiny, kde byl otec závislý na drogách a matka byla na své syny hodně sama. Snažila se je udržet na uzdě, aby nezačaly například následovat příklad otce a podle všeho nešla pro ránu daleko. Dá se říci, že to tedy malý Kevin neměl zrovna jednoduché. Byl mladší ze dvou bratrů a zdolával v průběhu let mnoho překážek, ale řízením osudu a vlastní pílí se dostal tam, kde je teď.

To nevymyslíš, Hartovy životní lekce

Kevin Hart je rozhodně pracovitý a cílevědomý člověk, který přišel i na český trh s knížkou plnou životních lekcí, ať už to bylo, co se naučil od rodičů, co ve škole, v práci, co ho naučila vášeň, dřina, příležitosti, překážky, ztráta, úspěch a další zkušenosti, kterými si v životě prošel.

Kniha To nevymyslíš se mi moc líbí. Kevin Hart v knize popisuje své dětství a postupnou cestu za slávou velmi sympatickým způsobem. S lehkostí, pozitivním přístupem a schopností dívat se na věci z té lepší stránky. V jeho slovech najdete humor i pokoru. Kdyby se nepřiznal, že jako manžel stál za pendrek, člověk by řekl, že je to frajer. Ale tak to často u slavných osob bývá – zatímco získají uznání a úspěch na poli slávy, ve vztazích strádají.

Líbí se mi ucelené kapitoly zaměřené chronologicky na jeho život. Kevinův způsob vyprávění spolu s vybraným fontem a řádkováním mají za výsledek, že se tato kniha velice dobře čte.

Kevin Hart popisuje jak své úspěchy, tak prohry, díky čemu můžeme krásně vidět, že za úspěchem nestojí jen to, že by se mu neustále ve všem dařilo, ale že ustál i neúspěchy a tvrdohlavě pokračoval v práci a zdokonalování řemesla, kterým je komedie. Vypráví o svých modlách, jakou je například Eddie Murphy, a jak se s ním setkal, když se začal stávat úspěšnějším. Nebo jak se “zhulil” se Snoop Doggem.

Jeho cesta je do velké míry inspirativní, až, jak říkám, na tu část s manželstvím. Knížku To nevymyslíš s radostí doporučuji, rozhodně si ji užijete.

To nevymyslíš, Hartovy životní lekce napsal Kevin Hart a Neil Strauss, do češtiny přeložila Míla Zemanová Palánová. Knížka má měkké desky, 398 stran a několik ilustrativních fotografií ve stupních šedé. Vydalo nakladatelství Zoner Press, kterým tímto velice děkuji za výtisk.