0

Recenze knížky Vánoce na skotském hradě

Moji milí čtenáři a čtenářčata,

dnes se podíváme na knihu Vánoce na skotském hradě. Tato knižní novinka je od Donny Ashcroftové a jak se můžete dočíst na obálce, doporučuje ji i Julie Caplinová.

Vánoce na skotském hradě anotace

Jednoho dne Belle v chumelenici podklouzne kolo a ona narazí do stařičké paní a zraní jí kotník. Když zjistí, že Edina na nedalekém hradě žije úplně sama, rozhodne se k ní nastěhovat a postarat se o ni, dokud se neuzdraví, a připravit jí nezapomenutelné Vánoce. Jakmile se právník Jack dozví, že u jeho babičky bydlí cizí člověk, hned se za ní rozjede. Belle je mu od začátku podezřelá a on jí také. Vzájemně se sledují a dumají, co má ten druhý za lubem. Jenže i přes oboustrannou nevraživost je to k sobě neodolatelně přitahuje…

Vánoce na skotském hradě jsou napsané stylem dost podobném stylu Julie Caplinové. Akorát tam chybí ta velká láska k jídlu, kterou paní Caplinová propojuje s láskou k cestování a romantickému příběhu. Donna Ashcroftová ale i tak přišla s velmi povedeným romantickým příběhem, který zahřeje u srdce, a možná, pokud jste citlivky jako já, zvlhčí ke konci oči. Její příběh se odehrává ve Skotsku, kde hlavní hrdinka Belle nedopatřením srazí starou paní na svém kole. Paní se jmenuje Edina a je majitelkou a obyvatelkou místního hradu. Jde o osamělou dámu, která chová akorát jednoho osla. Tenhle oslík je tím kořením, které se mi na knížce moc líbilo, a pro které působila hned originálněji. Osamělost Ediny se ale brzy změní, protože Bella a ostatní členové městečka se o starou paní po úrazu starají. Vřelost takového počínání zahřeje u srdce. Hned jsem si říkala, jak je hezké, když se starší generace neuzavírá do sebe a zůstává družná. Hlavní zápletka přichází později, když na hrad dorazí vnuk Ediny, Jack. Ten má podezření, že Belle, která se nastěhovala na hrad, aby pomáhala zraněné Edině, má postranní úmysly. Belle si myslí to samé o Jackovi, a tak se z nedůvěřivosti jejich vztah postupně rozvíjí a mění v něco pozitivního a krásného. Příběh se mi líbil, knížka se dobře četla a zahřála u srdce i přes představu závějí u skotského sněhu.

Tuto knížku s radostí doporučuji a autorku si budu hlídat pro další knížky.

O knize Vánoce na skotském hradě

Knihu Vánoce na skotském hradě napsala Donna Ashcroftová a do češtiny přeložila Lucie Libovická. Design obálky zpracovala Debbie Clement.  Obálka je měkká, ale ilustrace, lesklý vystouplý název a třpytivá střecha hradu se mi moc líbí. Za knihu velice děkuji nakladatelství Grada, která tuto knížku pod značkou Cosmopolis vydala.