0

Recenze knížky Pojízdná čajovna splněných snů

Ahoj všichni,

v dnešní recenzi nakoukneme do pojízdného karavanu se jménem Růžena a seznámíme se s Rosie, hlavní hrdinkou romantické knihy s názvem Pojízdná čajovna splněných snů.

Pokud vám jméno spisovatelky – Rebecca Raisin – něco říká, pak máte úplnou pravdu. Už jsem tu od ní knížku měla, byla to Kouzelná Paříž – Obchůdek s knihami. Mě ale na první pohled zaujala hlavně milá obálka s romanticky zdobeným fontem. A jaká je knížka?

Tuhle knížku jsem si hned oblíbila. Má milý, romantický příběh o životní změně, kterou hlavní hrdinka díky rozchodu a přemíře alkoholu zažívá. V jakémsi mlhavém alkoholovém opojení po rozchodu s manželem koupí karavan, ze kterého se rozhodne prodávat čajové směsi a pečené dobroty. Ten příběh se mi moc líbí. Úplně vidím ten divoce růžový karavan s přiléhavým jménem Růžena, zdrchanou Rosie (hele, to je přeci v češtině taky Růžena!) a její nádherně romantický obrat o sto osmdesát stupňů. Knížce musím vytknout ale dvě věci. Za prvé, pořád jsem čekala, že mizerného manžela dožene karma, ale toho jsem se nedočkala. Doufám, že to pro vás nebude velký spoiler, ale případně vás tak ubráním vzteku na čekání odplaty. Druhou věcí, kterou ale v poslední době vyčítám více romantickým knihám, je rychlý konec. Zatímco celá kniha příjemně rozvíjí příběh, přidává detaily, odhaluje minulost postav nebo jejich skutečné já, najednou máte před sebou jen pár stránek, a během těch se všechno příliš rychle promění v báječný happy end. Nepůsobí to moc přirozeně, když jedna z postav pořád působí jako potencionálně přelétavá a nejistá, a najednou je to bezhlavě zamilovaný princ na bílém koni. Potřebovala bych víc přesvědčit, trochu víc stránek pro pěkné a přirozenější ukončení příběhu. Klidně s vlajícími vlasy a bušícími srdci v západu slunce, ale ne ze stránky na stránku. S nějakým přirozeným vyústěním. Pořád ale stojím za tím, že je to příjemná, krásně čtivá a romantická knížka, která se mi moc líbila  a moc jsem si ji užila. Budu se těšit na autorky další knížku, kterou by mělo být Pojízdné knihkupectví šťastných konců. Protože spolu tyto dvě knihy budou tak trochu souviset, protože poznáme příběh postavy, která se v knížce Pojízdná čajovna splněných snů objevuje, moc se na ni těším. Mám ráda, když se znovu shledám se známou postavou, je to jako potkat starého přítele.

O knize Pojízdná čajovna splněných snů

Knížku Pojízdná čajovna splněných snů napsala Rebecca Raisin a přeložila Jana Kordíková. Knížka má 296 stran (třicet kapitol a poděkování) a měkkou obálku. Vydalo ji nakladatelství Grada pod značkou Cosmopolis, a já jim tímto za výtisk velice děkuji. ♥