0

Kouzelná Paříž – Obchůdek s knihami (knižní recenze)

V dnešní recenzi si ukážeme romantickou knížku s názvem Kouzelná Paříž – Obchůdek s knihami. Autorkou knihy je Rebecca Raisin.

Anotace

Plachá majitelka knihkupectví Sarah Smithová dostala jedinečnou příležitost. Její kamarádka z Paříže jí nabídla, aby si spolu na půl roku vyměnily obchody! Není divu, že s tím Sarah okamžitě souhlasila – vždyť kdo by odmítl výlet do města lásky? Sarah kvůli tomu sice musí opustit rodné hnízdo, ale je přesvědčená, že ji čeká životní dobrodružství. Představuje si, že dny bude trávit toulkami městem, ukusováním croissantů, popíjením café au lait a pozorováním lidí na Champs-Élysées. Ale opravdu bude v Paříži šťastná? Nebo zjistí, že skutečnost není ani zdaleka tak růžová, jak čekala?

V první řadě se mi na knize Kouzelná Paříž – Obchůdek s knihami líbí obálka, která je podle mého názoru velmi zdařilá. Krásné barvy, hezký výjev, šikovně zakomponované jméno spisovatelky, zkrátka paráda. Druhá věc, která mě nadchla, byl fakt, že hlavní hrdinka je pro jednou šťastně zadaná mladá podnikatelka, která dělá to, co ji baví. No řekněte sami, kdy jste naposledy narazili na hlavní postavu, která měla za problém jen to, že chtěla vyjít ze své komfortní zóny?

Příběh je příjemně napsaný ich formou, takže čtete to, co vypráví hlavní hrdinka. Líbivě popisuje Paříž, do které se dostala z náhlého popudu a knihkupectví plné zajímavých lidí se zajímavými pařížskými zvyky. Líbilo se mi povídání o tajemné prodejkyni starožitnictví, o rozdílech mezi tím, jak se chovají k místním a k turistům i o podivnostech v držení pracovní doby nebo délce pauzy na oběd. Nevím, kolik z toho bude pravda, ale takhle to působí, že Čech by byl v Paříži stejně překvapen jako hlavní hrdinka. Myslím, že má ztělesňovat Američanku, ale Ashford mi zněl spíš jako město v Británii. Každopádně děj byl pěkný a strasti, se kterými se Sarah, hlavní hrdinka vypořádává, jsou snadno uvěřitelné.

Jediná věc, nad kterou jsem se ještě ke konci knihy zamyslela byl zlom, jakým romantické příběhy někde ve třech čtvrtinách prochází. Tři čtvrtě knihy máte postupně budovaný děj, postavy, prostředí i vývoj a pak ke konci šup – velký zlom, velká změna, všechno je najednou sluncem zalité a růžové, jako mávnutím kouzelného proutku. Někdy to může působit až trochu nepřirozeně, protože tři čtvrtě příběhu jste si fixovali postavy a jejich chování a najednou cink! z nepříjemné nadřazené osoby je laskavá submisivní postava. Příkladem je tady například Beatrice, schválně by mě zajímalo, jestli i u vás přišel zlom trochu příliš výrazný. Jistě, odhalí se důvody, proč se chovala jak se chovala, ale skutečně by najednou byla až tak milá?

Jako celkové shrnutí uvedu toto:

Jde o krásnou knížku s milým příběhem, která okouzlí a potěší. Doporučuji pro chladné podzimní dny. 🙂

O knize Kouzelná Paříž Obchůdek s knihami

Knihu Kouzelná Paříž Obchůdek s knihami napsala Rebecca Raisin a do češtiny přeložila Jana Kordíková. Obálku, jež jsem tak chválila, zpracovala Natálie Pecková. Kniha má 320 stran a měkké desky. Vydalo nakladatelství Grada pod značkou Cosmopolis, a já jim tímto za výtisk velice děkuji.