0

Recenze knihy s pohádkou Čerti nejsou

Čerti nejsou je název nové pohádky od Zdeňka Svěráka, která vyšla knižně s ilustracemi od Jindry Čapka.

Zdeněk Svěrák vymyslel již několik moc pěkných pohádek a nyní přivedl na svět pohádku s čerty a žertovným názvem Čerti nejsou. Četla jsem knížku dětem, abych viděla jejich reakci a taky – jak bych se mohla o pěknou pohádku nepodělit s dětmi? Příběh je to možná trochu temnější, některým hrdinům ke konci hrozí šibenice, ale je to pořád pohádka. Abych toho neřekla o konci příliš, řeknu jen, že je konec uspokojivý. Příběh knížky Čerti nejsou je moc pěkný a ukazuje, jak je autor obratný se slovy. To se mi u pana Svěráka líbí. Umí to se slovy. A v téhle pohádce to je krásně vidět. Příběh se odehrává převážně na hradě Hakenburk, kam si čert přijde pro hradního pána Lumíra, který otrávil svou ženu. Nakonec ale uzavřou dohodu, že z Lumíra bude správce a hradním pánem se stane čert. Najde si hezkou dívku a proti její vůli z ní udělá hradní paní. Časem dokonce mají děti a na hrad přibyde šašek, ale ne jen tak ledajaký. Příběh je založený na klasickém boji dobra se zlem a je v něm i láska, přátelství a naděje. Děti poslouchaly a místy byly i smutné, nevěděly, jak příběh dopadne. Konec je ale potěšil a knížka si je získala.

Ilustrace jsou podrobné a pečlivě propracované, a podle mého názoru velice zdařilé, i když mi nejsou příliš sympatické obličeje kladných postav, jako jsou děti či Terezka. To je ale subjektivní věc.

O knize Čerti nejsou

Knížka Čerti nejsou má tvrdé desky, 96 stran a napsal ji Zdeněk Svěrák. Ilustrace zpracoval Jindra Čapek. Vydalo nakladatelství Grada pod značkou Bambook, kterým tímto velice děkuji.