0
Recenze

Recenze: kniha Lovci Monster – Vendeta

POZOR, TATO RECENZE OBSAHUJE DROBNÉ SPOILERY KE KNIZE LOVCI MONSTER S.R.O.!

Ó ano! A je to tady! Lovci monster a jejich pokračování. Ani nemáte ponětí, jak moc jsem se na tuhle knížku těšila. Tímto velice děkuji nakladatelství Fantom Print za knížku Lovci monster: Vendeta. Balicí papír jsem trhala ještě na chodbě. Stačilo mi jen pár dní, i přes svůj neskutečně nabitý program, abych ji celou přečetla. Kdybych se nemusela starat o rodinu, přečetla bych ji jedním dechem. Takhle jsem se k ní vracela vždy hned, jak to jen bylo trošku možné. A četla jsem ji třeba i do půl druhé ráno.

Můj dojem

Už to vám jistě napoví, jaká tahle knížka byla. Je plná napětí, příšer (upíři, zombíci, čupakabry, trolové, vlkodlaci a další), a divokých soubojů. Kniha navazuje na předchozí knihu s názvem Lovci monster s. r. o. , osud světa opět visí na vlásku, hrozí naplnění starého proroctví a náš starý známý Owen Zastava Pitt je opět hlavním aktérem v téhle knižní bombě! Tentokrát tu máme i šílený kult vyznávající obří hlavonožce. No fakt! Já myslím, že v celé knize není mnoho míst, kde můžete zase v klidu vydechnout zatajovaný dech a znovu se nadechnout (jen abyste jej pak zase zadrželi, připoutáni napětím k židli či k čemukoli, na čem právě sedíte). Jak je u spisovatele jménem Larry Correia zvykem, kniha je výborně napsaná a skvěle se čte. Bohatý děj je často napínavý, příběh má spád a psané je to tak, že přes stránky vyloženě vstoupíte do světa, o kterém jen někteří vědí, že je ve skutečnosti plný všelijakých monster.

O čem knížka je

Příběh opět vypráví sám Owen, zaměstnanec Lovců monster, který si vydělává na živobytí lovem zlých příšer všeho druhu (ano, jsou i hodná monstra). Owen je čerstvě zasnouben se svojí nadřízenou, krásnou Julií Shacklefordovou, která také patří mezi lovce monster a rodinnou firmu má sama jednou zdědit. Svoji nastávající se Owen chystá seznámit s rodinou, což by ale mohlo znamenat, že bude muset své rodině vysvětlit, že už není ve skutečnosti nudným účetním, jak tomu bylo do doby, než se jeho nadřízený v účetní firmě proměnil ve vlkodlaka a chtěl ho sežrat. Owen vlkodlaka prohodil oknem a tak se seznámil s Lovci monster, kteří ho přišli po tomto incidentu naverbovat. Mimochodem, jak už víte, Earl Harbinger, Owenův nový zaměstnavatel, je vlkodlak taky. Dokonce král vlkodlaků. To jen tak mimochodem. Tak říkajíc, pro zajímavost.

Příběh začíná plněním jedné zakázky v Mexiku. Owen se svojí skupinou lovců zlikviduje pár čupakaber a odchází tam, kde je ubytovaný, aby se dal do kupy a zavolal šéfovi, jak zakázka dopadla. V hotelu jej však překvapí podivný Angličan, nekromant, který umírá touhou odvést Owena jistému Starobylému, o němž jsme se dočetli v předešlé knize. Proč? Protože se ukázalo, že vláda “polechtala” Starobylého atomovkou, což obřího hlavonožce smrtelně urazilo. Svrchovanému pánovi ale bylo řečeno, že za to může Owen. Ups! Proto všechna monstra, včetně tohoto podivného Angličana, chtějí odvést Owena několikakilometrovému hlavonožci, aby si u něj “šplhli”. To by se mohlo hodit, zvláště v případě, že se Starobylému podaří ovládnout náš svět. Owen se ale jen tak nedá.

Angličan má v rukávu další eso a letovisko zaplní zombie hordou. Owen se s nimi snaží vypořádat, skončí v mexickém vězení, potká Juliiny rodiče upíry a příběh pokračuje tím, že se všemi možnými způsoby snaží rozluštit záhadu podivného Angličana, který se Owena snaží i nadále ze všech sil dostat. Bohužel (bohužel pro Owena, pro nás čtenáře naštěstí) na to není Angličan sám a má po ruce spoustu krvežíznivých příšer. A aby toho nebylo málo, Owen dostane od ÚPKM (úřadu pro kontrolu monster) za bodyguarda hrozivě vyhlížejícího Frankse, který, jak se ukáže, má také svá tajemství. Z Owena se stane proti jeho vůli návnada, ale jak známe Owena, ten se monstrům jen tak nevzdá. A bude u toho rozhodně hodně střílet, řezat a kuchat do všeho, co se hýbe!

Knížku vřele doporučuji, dávám všechny palce nahoru, hodnotím všemi hvězdičkami! Já osobně ji miluji a nemůžu se dočkat, až začnu číst další díl. Jen jedna věc mě zarazila, a to obálka. Ta se mi moc nelíbí. Postavy mají zvláštní postoj a kdo má být ten chlap? Owen vypadá podle popisu jinak, měl by být pořádný mohutný chlapisko! Také Granta i další postavy si představuji jinak. Navíc pochybuji, že by se dotyčná z obálky při lovu monster oblékala takhle odvážně, zvláště, když monstra jdou většinou po krku nebo hledají jakýkoli odhalený kousek kůže. První díl, Lovci monster s. r. o., měl obálku lepší. Co myslíte vy?

Mimochodem, víte co znamená vendeta? Dříve se to používalo jako výraz pro krevní mstu, v dnešní době se to používá jako synonymum pro pomstu všeobecně.

Kniha Lovci monster Vendeta má 350 stran (22 kapitol a epilog), vydalo ji nakladatelství Fantom Print, překládal Jakub Mařík a o obálku se postaral Petr Willert.