0

Pekárna svatebních koláčků – knižní pokračování známé série od Ruth Kvarnström – Jonesové

Spojení dobrého jídla a romantického příběhu v knize se zdá být oblíbenou volbou dnešní doby. Jak pro spisovatele, tak čtenáře. Dnešní recenze se podívá na zoubek knize Pekárna svatebních koláčků, která navazuje na Pekárnu s vůní skořice a Pekárnu plnou života.

Oficiální anotace (aneb o čem kniha je)

Z uliček Halleholmu, idylického městečka nedaleko Stockholmu, se s jarním sluncem konečně pomalu vytrácí sníh. Lovisa s Axelem se chystají na svatbu a stěhování do Vily Halleholm, kde zařizují pokoj pro dychtivě očekávaného potomka. Jejich vyhlídkami však otřese nečekaný zvrat, který oba mladé lidi ponechává v bolestné nejistotě. Právě tehdy se v rodném městečku opět ocitá Lovisina starší sestra Johanna, první flétnistka orchestru Metropolitní opery v New Yorku. Ráda by si v klidu promyslela, jak vyřešit krizi svého manželství, kromě toho však její cesta přes oceán přináší i vítaný bonus: znovu poznává svou mladší sestru Lovisu. Obě ženy začínají chápat, co jejich pouto představuje a co jim může přinést. Stejně jako dva předchozí díly této romantické série – Pekárna s vůní skořice a Pekárna plná života – přináší i Pekárna svatebních koláčků neodolatelnou kombinaci vřelé domácké atmosféry a dramatických zvratů, kterým se vždy nejlépe čelí s šálkem horké čokolády v ruce.

Je znát, že knížce Pekárna svatebních koláčků předcházely nějaké další, které jsem bohužel zatím nečetla, ale autorka napsala příběh tak, aby veškeré potřebné informace získal i takový čtenář, který předchozí díly nezná. Příběh samotný je krásně čtivý, příjemně romantický a pěkný kus je ho i dost dramatický. Byly chvíle, kdy jsem byla dohnaná ke slzám, ale přiznejme si, že to u mě není nic těžkého (pch, hysterka :D). Knížku Pekárna svatebních koláčků mě bavilo číst od samého začátku až do konce a moc se mi líbí atmosféra, kterou příběh má. Přátelství, které je protkané skrze stránky a vztahy jednotlivých postav. Dobrota, empatičnost, ohleduplnost a všude přítomná láska v nejrůznější podobě. Loviska, jako hlavní hrdinka, člověku rychle přiroste k srdci. Její strach o dítě je tak upřímný! A její láska k vlastnímu podnikání je obdivuhodná. Myslím, že se autorce podařilo čtenáře jako jsem já vtáhnout do příběhu, držet palce Lovisce a její rodině a nenápadně podnítit touhu navštívit Švédsko a nejbližší pekárnu s dobrotami. 😀 Kniha Pekárna svatebních koláčků se skvěle čte a její příběh zasáhne u srdce.

O knize Pekárna svatebních koláčků

Autorkou knihy Pekárna svatebních koláčků je Ruth Kvarnström – Jonesová, do češtiny přeložila Petra Martincová. Kniha má 408 stran rozdělených do 74 kapitol a pevné desky s papírovým přebalem (obálku zpracovala Anna Alli). Za knihu Pekárna svatebních koláčků velice děkuji nakladatelství Grada, které knihu vydalo pod značkou Metafora.