0
Recenze

Recenze: kniha Lovci Monster s. r. o.

Dneska mám pro vás recenzi na skvělou knížku. A tím myslím opravdu skvělou!

Občas se stane, že když někomu řeknu, že čtu knížku o příšerách a nadpřirozených monstrech,  jako jsou upíři nebo vlkodlaci, minimálně zvedne jedno obočí a ve výrazu tváře lze jasně vyčíst slovo “dětinské“. Ale tohle rozhodně není knížka pro děti, to mi věřte. Je to vlastně místy docela drsňárna.

Lovci Monster s. r. o.

Lovci Monster s. r. o. se mi neskutečně líbí. Co líbí, já tuhle knížku miluji! Hned se zařadila mezi mé nejoblíbenější. Četla se skvěle, je výborně napsaná. Místy byla i příjemně vtipná. Příběh je bohatý, ale odsýpá. Je tu napětí, že by se dalo krájet. Všechno je perfektně vymalované slovy tak, že si připadáte, jako byste byli skutečně hlavním hrdinou, který to celé prožívá.

V tomto konkrétním případě byste tedy byli Owenem Zastavou Pittem, kterému přátelé říkají Zed. Pan Pitt je účetní. Snaží se z osobních důvodů být tím nejtuctovějším účetním, co vůbec existuje. Pak mu ale jeho snažení zmaří jeho šéf, který se promění ve vlkodlaka a Pitt ho musí prohodit oknem kancelářské budovy.

Tím ale celý úžasný příběh teprve začíná. Pitt se dozví, že svět je plný monster a nadpřirozených bytostí, a protože je třeba ty nebezpečné vybít, existují i lovci monster. Ti si právě touto činností vydělávají slušné peníze. Pitt je přijat do společnosti Lovců monster s. r. o., kde se stává po výcviku sám placeným lovcem a kosí různé nestvůry, jednu za druhou.

Jak jsem už řekla, příběh je bohatý, ale i přesto je stále dobře přehledný. Za celou touhle příběhovou linií, kde se Pitt stává lovcem, se totiž pomalu odvíjí další příběh, který ten první protíná. Příběh zla v podobě prokletého lorda Machada, který se chce stát s pomocí nestvůr, kterým se říká Starobylí, velmi mocným a lovci mu v tom mají zabránit, protože jinak svět jako ho známe skončí. Pittovi je osudem dáno, že se s lordem Machadem setká. Jak to celé dopadne?

Pár slov nakonec

Je třeba zmínit, že knihu poměrně často vyplňují pasáže o zbraních, protože hlavní postava je jejich velký milovník. Tahle vlastnost se mu pochopitelně pro likvidaci všelijakých nestvůr výborně hodí. Já nejsem vůbec militantní a informacím o zbraních nerozumím ani za mák. Přesto mě ale části, v nichž jsou zbraně popisovány, nenudily. Ony v podstatě dokreslovaly příběh, dělali jej o něco realističtějším. A plynulost děje tím taky nijak netrpí.

Jak vidíte, je to velmi originálně pojatý příběh. Takový uvěřitelnější než bývají ostatní příběhy o nadpřirozených monstrech. Budete jej milovat. Ať už fantasy čtete od mala nebo s tímto žánrem jen flirtujete, doporučuji, přečtěte si Lovce Monster s. r. o. !

Kniha má 399 stran rozdělených do 28 kapitol a doslovu. Napsal ji Larry Correia, do češtiny ji přeložil Michal Farník, jazykovým redaktorem byl Jiří Popiolek a o obálku se postaral Petr Willert.

Za knížku Lovci Monster s. r. o. velice děkuji nakladatelství Fantom Print.