0

Recenze dětské knížky Královna a její corgi

V dnešní knižní recenzi se podíváme na útlou dětskou knížku, která nese název Královna a její corgi.

Příběh knížky Královna a její corgi vypráví o přátelství slavné anglické královny Alžběty II. a její psí kamarádky Susan. I když je to dětská knížka, není to pohádka. Jde skutečný příběh, který je vyprávěný laskavě a s ohledem na dětské posluchače a čtenáře. Od dětských let a korunovace Alžbětina otce na krále, přes vyrůstání mezi zdmi paláce, válku a korunovaci na královnu, všude Alžbětu provázeli psi plemene corgi. Nejvěrnější přítelkyní se Alžbětě stala fenka corgi Susan, kterou dostala k narozeninám. V knížce se popisuje Susanina věrnost s přátelství, které královna tolik potřebovala..

Jde o zajímavou knížku, která vypráví skutečný příběh Alžběty II. a jejích milovaných psů, především pak fenky Susan, jejíž praprapotomci (možná pra pra…) žijí v Buckinghamském paláci dodnes. Přátelství mezi člověkem a psem je nádherný námět. Příběh je o to hezčí, že je založen na skutečných základech. Líbí se mi milý příběh, pevné desky a knížky něžné ilustrace, které skvěle vystihly královnu, její kostýmky, uniformu i pejsky. Výtvarně tedy velice zdařilé. Příběh je napsaný krátce a jednoduše, knížku jsem stihla dětem přečíst za jeden večer jako pohádku na dobrou noc. Písmo je naštěstí příjemně velké, takže si knížku mohou číst i malí čtenáři a rodiče, co mají večer unavené oči.

O knize Královna a její corgi

Knížku Královna a její corgi napsala Caroline L. Perry a ilustrovala Lydia Corry. Knížka má tvrdé desky, spoustu krásných barevných ilustrací včetně zdařile znázorněných rodokmenů (jak královny, tak Susan) na konci knihy. Knížku vydalo nakladatelství Grada pod značkou Bambook, a já jim tímto za výtisk velice děkuji.