0
Recenze

Spider-Man: Paralelní světy (recenze)

Jestli máte rádi marvelovské hrdiny, zvláště Spider-mana, pak mám pro vás tip. A ne jen tak ledajaký. Mám pro vás tip na film s názvem Spider-Man: Paralelní světy, který letos vyhrál Oskara za animovaný film. Už pěkných pár let nevyhrál animovaný film od jiné firmy než Disney, takže o to větší tohle marvelovské vítězství je. Pro zajímavost, v roce 2018 vyhrála pohádka Coco.

Oficiální text (Falcon):

Phil Lord a Chris Miller, tvůrci hitů Lego příběh a 21 Jump Street spojili svůj um a talent, aby divákům představili dosud nepoznaný svět Spider-Mana v přelomovém a unikátním vizuálním stylu. Spider-Man: Paralelní světy představí dospívajícího chlapce z Brooklynu Milese Moralese a nekonečné možnosti Paralelních světů, kde je víc než jen jeden maskovaný hrdina.

Trailer

Můj dojem

Klobouk dolů. Je to fantastická záležitost, mísí se tu úžasně originální vizuální zpracování v komiksové stylizaci, výborný zvuk (zvláště dramatické části mě dostaly) a prima příběh, co má rychlý spád. Nenudíte se ani na moment. Naopak se snažíte skoro nemrkat, aby vám nic neuniklo. Je to jízda! Náš přátelský soused Spider- Man je samozřejmě náš starý známí Peter Parker, ale ukáže se, že není jediným Spider-Manem. A dost jich ještě přibude, když se propojí paralelní světy!

Máte tu klasický příběh hlavního hrdiny (tentokrát je jím puberťácký středoškolák Miles Morales), kterého pokouše radioaktivní pavouk. A pak je tu převlek a vystřelování pavoučích lan, přemisťování vzduchem, souboje a samozřejmě padouch (zvaný Kingpin). Cílem hlavního hrdiny (nebo spíše hrdinů) je vrátit všechny hrdiny do jejich světů, kam patří, a zároveň překazit Kingpinovi  plány, které by mohly mít na New York katastrofický dopad (jak taky jinak 😀 ). Nechybí skvělá akce, dobrý humor ani drama.

Zpracování je natolik luxusní, že tenhle film nemohl skončit s ničím menším než s Oskarem.

A já nemůžu jinak, než film nadšeně doporučit!

fotografie: Kinobox.cz