0

Co už nikdy nepřebolí (recenze knižní novinky)

Ahoj! V dnešní recenzi mrkneme na knižní novinku Co už nikdy nepřebolí od Lucy Score.

Atraktivní vousáč Knox nejraději žije tak, jak popíjí kávu: sám. Nesnáší drama, a to ani tehdy, když má podobu zoufalé nevěsty na útěku. Naomi však neprchá jen před svou svatbou, do Knockemoutu se vydala taky proto, aby pomohla svému odcizenému dvojčeti – Tině. V tomhle na první pohled drsném městečku se spory řeší postaru… pěstmi a pivem. A většinou právě v tomto pořadí. Škoda že se Naomino dvojče vůbec nezměnilo. Tina nejen že ukradne sestře auto a peníze, ale zanechá po sobě i nečekaný dáreček – neteř, o které neměla mladá žena ani potuchy. Naomi se tak zničehonic ocitne v cizím městě bez jakýchkoli prostředků a s jedenáctiletým dítětem, o které se musí postarat…

Ani teď, když jsem knížku dočetla, úplně nechápu ten název. V knize sice vyplavaly na povrch zážitky a zkušenosti některých postav z dětství a dospívání, které v člověku zůstávají po celý život, ale ke konci knihy začnete mít pocit, že se všechny tyhle věci “léčí”. Ale to je jen maličkost. Jinak se mi obálka moc líbí, jak font písma, krásná modrá barva, něžné sedmikrásky (i když s ohledem na obsah by mnohem lépe seděly kopretiny) a krásné lesklé zlaté zdobení. Co už nikdy nepřebolí je tedy od pohledu pěkná, příjemně objemná kniha, která slibuje oblíbený typ příběhu o zamilovanosti mezi lidmi, kteří se do sebe zamilovat nechtějí. A teď tedy hurá – koukněme na obsah.

Kniha se mi líbí. Příběh začne být výrazněji dramatický až ke konci, dobrá tři čtvrtina k tomu dramatickému konci pomalu spěje a je prolnuta pikantními erotickými scénami. To, jak byly popsány, mi okamžitě připomnělo scénu z Přátel, kde matka Chandlera (vzpomínáme na tebe, Matthew!) vysvětluje Rachel, jak se píše erotický román – ,,Začněte půltuctem evropských měst, přidejte 30 eufemismů o mužských genitáliích a bum, máte knihu.”

Ve většině případů se mi líbily jak vzrušující erotické pasáže, tak příběh o nevěstě na útěku, která se, jako zodpovědná hodná holka, srovnává s novou situací – novou neteří, novým prostředím, novou prací a novým krasavcem. Přese všechna úskalí a obavy se postupně stává oblíbencem místní komunity, najde si přátele a možná i cestu do srdce nasvaleného kadeřníka. Mrk, mrk. Nejlepší byl ale podle mě konec, který mohu označit za skutečně dramatický a celé knize dodal to “něco navíc”.

O knize Co už nikdy nepřebolí

Knihu Co už nikdy nepřebolí napsala Lucy Score, do češtiny přeložil Stanislav Pavlíček. Kniha má 496 stran a měkkou obálku, kterou podle originálu upravila Lucie Vávrová. Vydalo nakladatelství Euromedia pod značkou Ikar, kterým tímto za výtisk velice děkuji.