0

Střípky z moře (recenze)

Střípky z moře je krásně dojemná kniha o tom, jak ti, kteří někoho blízkého ztratí, zase hledají ve svém životě štěstí.

Autorkou knihy Střípky z moře je Jenny Haleová, kterou můžete znát z dříve recenzované knížky Rozmarýnová zátoka. Její styl zůstává stejný, stejně jako v Rozmarýnové zátoce i zde s vrací do minulosti a následuje příběh dalších postav, aby na závěr příběhy spojila ve smysluplný konec. Další společnou věcí je postava šikovného sexy řemeslníka, kterou autorka opět využije k očarování hlavní hrdinky. Ale není nijak překvapivé, že ženy přitahují schopní muži. Zvlášť, když jsou popsaní jako velice přitažliví. Také mě překvapilo, že opět nacházím výraz “mořské sklo”, o kterém vím, že už jsem v nějaké romantické knize četla. Ale už nevím jistě, jestli to byla Rozmarýnová zátoka nebo jiná knížka.

Příběh je prostý – hlavní hrdinka Lauren přijde o milovaného snoubence při dopravní nehodě a má velké potíže se dostat ze svého zármutku. Autorka sama píše, že touto knížkou chce pomoci těm, kdo přišli o někoho blízkého, a vlastně jim touto knížkou dodává naději na štěstí, které je v životě ještě může čekat. Je to román o síle lásky a naději. Lauren se rozhodne prodat svůj úspěšný podnik a začít pracovat jako výpomoc v jednom skomírajícím penzionu. Zatímco ho pomáhá postavit na nohy, setká se se spoustou milých lidí, kteří jí pomohou najít opět v životě štěstí a radost.

Mě osobně opět zaujala obálka, která je jemná, něžná a přijde mi uklidňující a příjemná. Knížka má k mé radosti pevné desky s přebalem, skvěle vybraný font (i jeho velikost) a krásně se čte. Příběh je díky návratům do minulosti o něco zajímavější (než kdyby tam ty návraty do minulosti nebyly) a má hezký (byť trochu přeslazený) závěr. Zároveň zůstává pohodovou a oddechovou četbou. Připouštím, že několikrát mě příběh dojal až k slzám. Erotiku ale v této knížce nečekejte.

O knížce Střípky z moře

Knížku Střípky z moře napsala Jenny Haleová a přeložila Ivana Čejková, obálku navrhla Kamila Flonerová. Knížka má 272 stran a pevné desky s přebalem. Vydalo ji nakladatelství Grada pod značkou Cosmopolis, kterým tímto za výtisk děkuji.