0

Recenze knihy Všechno je jednou poprvé od Niny Kenwood

Ahoj všichni!

Sešli jsme se tu, abychom… se seznámili s novou knížkou! Tentokrát koukneme na Všechno je jednou poprvé od Niny Kenwood.

O čem kniha Všechno je jednou poprvé je

Když jsem obal této knížky Všechno je jednou poprvé zahlédla poprvé, všimla jsem si, že má autorka jméno stejné s kuchyňským robotem. Druhá má myšlenka byla, že je mi to jméno povědomé, a že jsem už někdy musela dělat recenzi na nějakou knížku od ní. Ale jak jsem hledala, jak jsem chtěla, další knížku v češtině jsem od ní neodhalila. Takže… jsem se prostě spletla. 😀 Asi už blbnu, no.

Všechno je jednou poprvé je o hlavní hrdince Natalie, která příběh vypráví. Jde o mladou dospívající holku, myslím, že bylo zmíněno, že je jí asi osmnáct let. Natalie vypráví o tom, jak těžké pro ni je dospívání plné těžkého akné a s tím související nejistoty, Jak se uzavírala, dokud nepotkala své nejlepší kamarády Lucy a Zacha, kteří se ale před časem do sebe zamilovali a stal se z nich pár. Stále je z nich ale dobrá parta, která toho podniká spoustu společně. Ale to není jediná změna v jejím životě. Rodiče náhle ohlásí rozvod. Pro Natalii je to šok. A pak ji náhle a stejně tak nečekaně pozve jakýsi hezounek Owen na party a ona souhlasí. Pro Natalie je to první taková party, podle všeho víc lidí na jednom místě zrovna nemusí. Místo Owena na párty naváže konverzaci se Zachovým starším bráchou a od té doby se mezi nimi vytváří romantický vztah.

Ke knize Všechno je jednou poprvé mohu říct, že výborně vystihla pocity, myšlenky a starosti dospívající dívky. Logicky si poskládáte, jak chudák holka trpící akné přestává věřit svému tělu a v hrůze se uzavírá sama do sebe. Ví, že by si měla věřit a neřešit vzhled, ale dělá to stejně (stejně jako každá dívka a žena, co znám). Bojí se věřit tomu, že by jí taky mohlo pro jednou něco vyjít. Že by ji mohl mít někdo rád. A když se k tomu okolo ní přidá tolik změn (rozvod rodičů, romantický vztah mezi jejími dvěma nejlepšími a vlastně jedinými přáteli), je toho zkrátka trochu moc. Natalie je ovšem i přes svou nejistotu chytrá a vtipná. Několikrát jsem se při čtení upřímně zasmála, což překvapilo lidi v čekárně u doktora (a jak mi tam záviděli, že jsem si přinesla knížku, ha!). S Natalií je velice snadné soucítit. Její myšlenky jsou přesně takové, jaké jsme měly v pubertě taky. Víceméně. Držíte jí palce a přejete jí, aby se jí splnilo vše, po čem touží. Až na to, že se autorka opravdu vyžívala v popisu jejích aknózních problémů, se mi knížka opravdu líbila. Snadno a rychle se četla, měla v sobě dávku romantiky a humoru.

O knížce Všechno je jednou poprvé

Knížku Všechno je jednou poprvé napsala Nina Kenwood a přeložila Ivana Pospisil (takhle je to v knížce, hádám, že to asi bude Ivana Pospíšilová). Obálku zpracovala Natálie Pecková. Knížka má 272 stran a měkké desky. vydalo ji nakladatelství Grada pod značkou Cosmopolis, kterým tímto za výtisk děkuji.