0

Recenze knižní novinky: Audrey Hepburnová a její zářivá hvězda

Kouzelná, elegantní, ikonická – tak by se dala popsat krásná herečka Audrey Hepburnová. Právě o ní je kniha Audrey Hepburnová a její zářivá hvězda, kterou napsala Juliana Weinbergová.

O čem příběh je

Příběh vypráví o životě Audrey Hepburnové (rozené Audrey Kathleen Ruston). Autorka se drží základních bodů jejího životopisu a příběh oživuje domyšlenými drobnostmi. Příběh je vyprávěn z pohledu vypravěče, který hovoří nejen o ději, ale i o pocitech slavné herečky. Audrey už jako dítě vroucně miluje balet. Už se vidí jako primabalerína, má talent a eleganci, která je baletkám vlastní, navíc je dříč. Její rodné Holandsko však postihnou těžké časy, bída a hlad, které se na Audrey podepíší. Ačkoli později v Londýně rovněž studuje balet, bohužel se její cíle zdají být nereálné, a tak si, aby se uživila, přivydělává jako modelka a následně jako herečka. Z malých rolí se stanou větší, až dojde na roli v nádherném filmu Prázdniny v Římě, kde doslova zazáří.

Zatímco v profesním životě ji provází štěstí a nabídky se jen hrnou, v osobním životě se Audrey nedaří. Její partnerské vztahy jsou náročné a zdá se, že nikdy nevydrží, prožije několik potratů a její touha po dítěti je zoufalá. Když se jí později podaří donosit dítě, je pro ni náročné znovu natáčet. Špatně snáší odloučení od syna, když je manželem neustále doháněna k natáčení nových filmů, a tak se později rozhodně naplno se věnovat rodině a téměř nenatáčí. To její manžel, kariérista, nedokáže pochopit. Audrey si však v sobě nosí bolestivou vzpomínku na vlastní dětství, kdy ji a její rodinu opustil otec, a tak je rozhodnuta trávit s vlastními dětmi všechen možný čas.

Příběh pokračuje dál až do pozdějších let slavné herečky, kdy se pustí do humanitární pomoci.

Jde o moc hezkou knížku. Audrey je ikonická herečka a já osobně její Prázdniny v Římě řadím mezi své nejoblíbenější filmy. Její princezna Ana byla okouzlující a ve dvojici s Gregory Peckem vytvořili dokonalý romantický film. Autorka vypráví živě a příběh hezky plyne. Audrey není v knize jako nedosažitelná ikona, ale jako člověk, který i přes svou krásu a popularitu má své potřeby, prosté touhy a náročný osobní život.

Audrey je zde krásně popsaná, jako milující a strádající, jako velice pracovitá, čestná a laskavá. V knize samozřejmě nechybí její láska k módě, díky které patří dodnes mezi nejlépe oblékané herečky historie.

Příběh se dělí na prolog, devět kapitol, epilog a doslov, přičemž u kapitol je napsaný i rok a měsíc, kdy se zrovna daná část příběhu odehrává. Krásně to pomáhá v orientaci. Jako bonus knihu místy provází i hereččiny citace.

Knížka se mi moc líbí a ráda ji doporučuji všem, kteří obdivují Audrey Hepburnovou.

Audrey Hepburnová a její zářivá hvězda je kniha, kterou napsala Juliana Weinbergová a do češtiny přeložila Zlata Kufnerová. Kniha má pevné desky a papírový přebal s hezkou ilustrací. Kniha má 488 stran. Vydalo ji nakladatelství Euromedia pod značkou Ikar, kterým tímto za výtisk velice děkuji.