0

Recenze knížky Šílená babička

Do rukou se mi dostala zábavná knížka s názvem Šílená babička, kterou se těším, že vám představím!

Tak předně – ahoj. Jsem ráda, že jste se tu zastavili na malou recenzi, kde si ukážeme jednu šílenou babičku. Martina Boučková, která je autorkou této knížky, přichází s neortodoxní bábrlí, se kterou se budete bavit! Holt, když je někdo mladý duchem, nezáleží na věku.

Moc se mi líbí ilustrace na obálce, která mi tuto šílenou babičku krásně ilustruje.

Rodiče si nevybereš, někdy se před nimi ani neschováš.
Lucie potřebuje o prázdninách pohlídat děti. Předpokládá, že ideálním řešením by mohla být jejich babička, jenomže… její máma je tak trochu jiná! Zůstalo v ní totiž kus nespoutaného rebelství z mládí, které strávila v době, kdy hippie zažívalo největší boom. Děti si s babičkou jistě užijí spoustu legrace, ale Lucce nejspíš naskáčou nové vrásky. Matčiným přístupem květinového dítěte je v ohrožení totiž vše, na čem si − jako “vždy ta moudřejší” − zakládá, včetně současného partnerského vztahu. Ale coby, vždyť nakonec ten její není jediný chlap na světě. Při předání dětí babičce však Lucka netuší, že díky všem těm strhujícím prázdninovým zážitkům se i jí samotné během krátké doby obrátí život na ruby!

Knížka je takovou tou prima oddechovkou, která vás příjemně pobaví, dobře se čte a rychle utíká.

I když je příběh knížky Šílená babička vyprávěný z pohledu Lucky, která má dvě děti, praštěnou matku a přítele, dalo by se říct, že je hlavní hrdinkou je právě její matka – babička Lucčiných dětí, která je energická, veselá, všude je jí plno a zdá se, že se ničeho nebojí. Její svéráznou povahu Lucka možná zdědila, ale snaží se jí spíš v sobě potlačovat a být zodpovědnou ženou se stabilním vztahem. A to by se možná dařilo, kdyby si nevybrala přítele, který jí sice od začátku dává najevo, že na vážný vztah není stavěný, ale ona si bůh ví proč pořád myslí, že on si to rozmyslí. Ten chlap je ale pěkný mizera, a každá čtenářka se zaraduje, když se do toho vloží babča svým svérázným způsobem a dceři pomůže ukázat, co je ten její šamstr vlastně zač. Spíš než šílená bych řekla, že je tahle babička bláznivá. Takovým tím sympatickým veselým způsobem, kdy si řeknete To si někdo umí užívat života! Hlavní ale je, že i přes divočiny, co vyvádí, má stále na mysli svá vnoučata a dceru, a dělá co může, aby byli všichni spokojení, šťastní a v pořádku.

O knížce Šílená babička

Knížku Šílená babička napsala Martina Boučková, obálku zpracovala Martina Charvátová. Knížka má měkké desky a 208 stran. Vydalo ji nakladatelství Grada pod značkou Cosmopolis, kterým tímto za výtisk velice děkuji.