0

Recenze knihy ve stylu Agathy Christie – Vražda v Mallowan Hall

V dnešní recenzi se zaměřím na knižní novinku od nakladatelství Euromedia (edice Kalibr), kterou napsala Colleen Cambridge a nese název Vražda v Mallowan Hall.

Příběh Vraždy v Mallowal Hall

Není divu, že se mnozí autoři snaží přiblížit mistrovství královny detektivek, Agátě Christie. Colleen Cambridgová zašla ještě o krůček dál, umístila totiž děj přímo do smyšleného domu Agathy Christie a jejího manžela. Jak asi bude vnímat autorka slavných detektivek vraždu ve vlastním domě? Možná byste čekali, že takovou vraždu bude postava Agathy vyšetřovat, ve skutečnosti se ale hlavním pátrajícím stane Phyllida Brightová, místní hospodyně. Ta má na starosti velkou část služebnictva a hladký chod domácnosti. A samozřejmě policie, nicméně ta si, na rozdíl od poněkud všetečné hospodyně, málo kdy všimne podstatných důkazů. O čem tedy příběh je? Paní Brightová nalezne v obývacím pokoji mrtvého muže, který dorazil nikým nezván na včerejší večeři. Osudným se mu stalo plnící pero zabodnuté do krku. V domě se v té chvíli nachází několik dalších hostů, kteří byli paní Agathou Christie a jejím manželem pozváni. Protože na zemi Phyllida nenalezne žádné stopy bláta, domnívá se, že vrahem je někdo z hostů. Kdo vraždil a proč? Phyllida Brightová se to rozhodne, po vzoru oblíbené detektivní postavy z knih její paní, Hercule Poirota, zjistit.

Knížka je úžasná. Začnu hned obalem, kde na zajímavě modrém pozadí se sotva čitelným psaným textem stojí psací stroj , starožitné klíče a bílé a žluté nápisy. Klíče a téměř všechny nápisy, včetně klávesnic na psacím stroji, jsou jemně vystouplé.  Kniha má potisk i s nápisy a klíči i ze stran, což se mi moc líbí. Z obsahu bych ráda zmínila několik věcí.

Za prvé, kniha Vražda v Mallowan Hall se skvěle čte. Bavila mě, děj plynul, děly se stále nové věci, které můj mozek s chutí promýšlel a zvažoval, jestli jsou pro hledání vraha potřebné. Další věc, kterou musím zmínit, je úžasný popis chodu domácnosti a hierarchie služebnictva třicátých let dvacátého století. Zaujalo mě, co všechno se v panském domě dělalo, co bylo potřeba a víte co? Znělo to skvěle a zajímavě.

Knížka mě skutečně bavila. Vražda byla zajímavá, ocenila jsem nápad umístit mrtvolu pod nos slavné autorky. Líbily se mi postavy, které byly skvěle vykreslené i popis chodu domácnosti na velkém panství.

Postupné odhalování a napínavé chvilky příběh okořenily. Doufám, že dostanu od této autorky do rukou také další knížky a víte co? Jdu se rovnou podívat, jestli už od ní něco nevyšlo.

O knize Vražda v Mallowan Hall

Knihu Vražda v Mallowan Hall napsala Colleen Cambridge a přeložil Pavel Pokorný. Knížka má měkké desky, formát přibližně A5, 288 stran a vydalo ji nakladatelství Euromedia pod značkou Kalibr. Za knížku velice děkuji.