0
Doporučené Recenze Recepty

Jak výživná je knižní novinka Výživná kniha o jídle?

Mezi letošními novinkami nakladatelství Euromedia se letos objevila i kniha s názvem Výživná kniha o jídle. A já vám teď povím, proč by neměla ujít vaší pozornosti a co od knížky můžete čekat.

Spisovatelka Karolína Fourová přináší další knihu, která nám osvětlí tajemství jednotlivých potravin tak, abychom tomu porozuměli dobře i my, laici. A že je nad čím si lámat hlavu, když výrobci potravin dělají psí kusy, aby se jejich produkty prodávali. Ze všech těch záludných názvů a podivných ingrediencí uvedených na obalech jde jednomu hlava kolem! Ale nebojte. Tak jak nám Karolína vysvětlovala potravinové záhady v knize Jediná kniha o jídle, kterou potřebujete (to asi ještě nevěděla, že bude vydávat další, ha ha), tak tomu dělá i nyní, s knihou Výživná kniha o jídle. V knize navíc najdete 50 jednoduchých receptů, které stojí za vyzkoušení!

Kniha splnila má očekávání a poskytla mi zajímavé informace, takže ji vřele doporučuji každému, kdo se chce vyznat v džungli dnešních potravin.

Něco jsem už věděla, ale některé informace pro mě byly nové. Autorka to bere hezky z gruntu, rozpovídá se o každé ingredienci ze všech možných úhlů, a to je skvělé. Navíc se mi líbí, jak je realistka a udržuje si takový zdravý nadhled.

V knížce se dozvíte například na jaké typy se dělí brambory, nebo jak snížit nadýmavé schopnosti luštěnin. Zjistíte, jak poznat špatná vejce a jak vejce správně skladovat, jak se vyznat v olejích, tucích, pečivu či mase, a tak dále (ano, mohla bych pokračovat ještě hoooodně dlouho). Navíc autorka mluví o trendech jako je čisté stravování, jak se vyznat v “éčkách” nebo jak poznat výživový mýtus.

Je to hodně informací, ale jsou přehledně rozepsány a rozděleny, navíc jsou stránky doplněné oranžovými boxy označujícími text, který chtěla autorka zdůraznit, ilustracemi a někdy také fotografiemi. Font písma bych možná volila jiný, ale to je jen osobní preference. Kniha se mi líbí, jak po vzhledové, tak obsahové stránce. Je zajímavá a hlavně, všechny informace člověk ví, že v dnešní době dobře využije. Navíc se mi opravdu líbí výběr receptů, které se autorka rozhodla zařadit na konec knihy. Třeba takovému fazolovému brownies bych ráda dala šanci. Nebo takový cheesecake z norské kavárny, ten zní také dobře!

Cením si tvrdých desek a záložkové šňůrky, to mám u knih vždycky ráda.

Knihu Výživná kniha o jídle napsala Karolína Fourová. Kniha má 320 stran, tvrdé desky a oranžovou záložkovou šňůrku. Doprovodné ilustrace vytvořila Martina Mikytová. Knihu vydalo nakladatelství Euromedia, kterému tímto za poskytnutý výtisk velice děkuji.