0

Nová knižní recenze, tentokrát se podíváme na Léto porušených pravidel

Ahoj všichni!

Tak se nebudeme příliš zdržovat, dnes jsme tu kvůli knize Léto porušených pravidel. Pojďme se na ni hezky zčerstva podívat.

Prosluněná letní romance inspirovaná písněmi Taylor Swift

Meredith ztratila před osmnácti měsíci svou milovanou sestru Claire a uzavřela se před světem. Nyní přijíždí s rodiči na půvabný ostrov Martha’s Vineyard na pravidelné velké rodinné setkání, tentokrát završené svatbou sestřenice. Krátce před odjezdem Meredith navíc opustil přítel, a ona je rozhodnutá věnovat se jen kamarádům a rodině.

Celý týden se nese ve znamení svatebních příprav a každoroční rodinné hry, v níž chce Meredith na počest své sestry vyhrát. Když ale uzavře kvůli hře spojenectví s Witem, nevlastním ženichovým bratrem, netuší, že díky němu její život znovu získá pestré barvy.

Zůstane romantický letní románek jen pouhou vzpomínkou na jeden nezapomenutelný týden?

Pokud jste jako já před touto knížkou četli knížku Má to háček, kterou napsala Jessa Bailey, dočkáte se výrazného kontrastu. Oproti lascivní svérázné knížce Má to háček je Léto porušených pravidel knížka něžná, nevinná, vyloženě romantická (po erotice téměř ani stopy) a znatelně popisnější. Romantická je knížka Léto porušených pravidel pak především v romantickém popisu prostředí. Ocitnete se na ostrově Martha´s Vineyard a budete s hlavní hrdinkou Meredith zažívat dobrodružství spojená s blížící se svatbou, zajímavou akční hrou i novou láskou. Knížka odkazuje na inspiraci v písních Taylor Swift, ale zpěvačka a její písně jsou zmíněné spíš sporadicky. Kniha je psaná v “ich” nebo-li “já” stylu, kde autorka promlouvá ústy hlavní hrdinky.

Je to hezká knížka, nenáročná. Jistě, připouštím, že jsem se pozastavila například nad tím, že hlavní hrdinka nechce, aby jí její ctitel neříkal, že je pěkná, protože je to “povrchní a sterilní”. Ach jo. Co to s těmi lidmi v dnešní době je? Já jsem šťastná, když mi můj muž řekne, že jsem krásná. Na tom není nic sterilního, spíš naopak. Hlavní hrdinka to ale tak vnímá, protože jí tak říkal její bývalý, a jí to přišlo, jako že mu na ní kromě vzhledu na ničem nezáleží. Nejspíš měla pravdu, ale že jí to řekne někdo jiný prostě nutně neznamená, že to myslel stejně povrchně, jako její ex. To je jen taková myšlenka, a od toho knihy jsou – abychom měli příležitost se zamyslet i nad něčím novým, že? 🙂

O knize Léto porušených pravidel

Kniha Léto porušených pravidel má měkké desky, 304 stran, napsala ji K. L. Walther a Eva Kadlecová obstarala překlad. Vydalo nakladatelství Grada pod značkou Cosmopolis, kterým tímto za knížku děkuji.