0
Ostatní Výzvy Vzhled

Výzva pro září? Správný pitný režim!

Inspirovala jsem se blogem Cassey Ho a přináším skvělou výzvu pro září. Skvělou pro každého, kdo stejně jako já, má problém s pitným režimem. Vítejte u třicetidenní výzvy Začněme školní rok správným pitným režimem!

Pokud se vás potíže se správným pitným režimem netýkají, doufám, že se vám zalíbí jiný článek na mém blogu. Budu moc ráda, když mi napíšete, co by se líbilo za výzvu vám a co byste rádi zkusili vy sami 🙂

Co pít?

Samozřejmě je vhodné pít vodu (to je šok, že?). Můžu se šťourat ve kvalitě kohoutkové i balené vody, ale nehodlám sobě ani dalším znechucovat tuto výzvu, takže pijeme pitnou vodu a je to 🙂 .

Kolik bychom toho měli vypít?

Správný pitný režim znamená přísun vhodných tekutin s ohledem na naši váhu. To znamená, že bychom neměli pít málo, ale ani moc. Nechceme zatěžovat ledviny a pokud nejste zvyklí pít, musíte to tělo naučit. Proto pijte v klidu postupně během celého dne. Ano, nejspíš budete chodit častěji čůrat, pokud nejste zvyklí tolik pít. Smiřte se s tím. Já osobně nemám potřebu pít skoro žádnou. A s ohledem na to, že dospělé tělo tvoří okolo 70% voda, tak nechápu, kde ji moje tělo bere. Takže, kolik toho vypít?

Při běžné teplotě, tedy přibližně do 18 stupňů, bychom měli vypít 0,5 litru (maximálně ale 0,7 litru) na každých (i načatých) 15 kg naší hmotnosti. To znamená, že výpočet pro takového 60 kilového člověka jako jsem třeba já by měl vypadat takto: 60 : 15 = 4,0 x 0,5 = 2 litry.

O něco víc se pije při vyšších teplotách nebo sportování, kdy tělo vylučuje tekutiny v podobě potu víc než normálně a ty tekutiny je třeba zase doplnit. Ale základem je výše uvedený výpočet.

Kdy pít?

Podle knihy Oprawme se bychom si měli dopřát první sklenku vody po probuzení na lačný žaludek. Během dne pak před každým jídlem s několikaminutovým odstupem.

Proč to vůbec dělat?

Jak bylo uvedeno, lidské tělo je tvořeno ze 70% vodou. U novorozence je to dokonce 80%.

Vodou se z těla odplavují škodliviny, díky dostatku tekutin máme lepší pleť a tělo celkově lépe funguje.

Opět opakuji, že přílišný nadbytek tekutin stejně jako nedostatek tělu škodí. Možná dokonce i víc.

Tip

Klidně si někam pište čárky, abyste věděli, kolik jste toho vypili. Sklenici si dávejte na dobře viditelné místo, kde se často nacházíte (nebo procházíte). Svoji oblíbenou skleničku si přeměřte, ať víte, kolik toho ve skutečnosti z ní vypijete. Chcete se inspirovat i od zahraničního vyzyvatele Cassey Ho? Pak se podívejte na její výzvu zde. Držím vám všem palce a připíjím na zdraví!

Také by se vám mohlo líbit...

Žádné komentáře

    Přidat komentář

    Sdílet na Pinterestu

    Sdílej