0

Vůně medu, sladká a romantická kniha pro podzimní večery

Jednou z letošních novinek je kniha Vůně medu od spisovatelky jménem Susan Wiggsová. A je to kniha příjemně sladká.

Isabel Johansenová, oslavovaná šéfkuchařka, jež vyrostla v ospalém městečku Sonoma, se rozhodla proměnit svůj rodný dům na kuchařskou školu – idylické místo pro snílky, kteří sem mohou přijít a naučit se kulinářskému umění. Hacienda s nádherným jablečným sadem, úrodnými zahradami a včelími úly je ideálním prostředím pro její projekt… i pro ni samou.

Ale Isabelin důkladně promyšlený plán se začíná hroutit, když se u ní objeví válečný korespondent Cormac O‘Neill a začne se přehrabovat v minulosti její rodiny. Vždy raději odhaloval životy jiných, než aby mluvil o sobě, ale malebnost venkova a Isabeliny neskutečné kulinářské dovednosti ho přimějí k tomu, aby i on otevřel své srdce. Avšak hluboko pohřbená rodinná tajemství mají tendenci vyplouvat na povrch, ať si to přejete, nebo ne…

Skoro cítíte, jak sladký med kape ze stránek knihy. Je to mile vykreslené prostředí farmy Bella Vista, kde se hlavní hrdinka Isabel snaží otevřít školu vaření a z Bella Visty udělat skvělé místo pro učení, odpočinek i různé akce (například svatby). Práce na tomto místě ji naprosto pohltí, což je přesně to, co chce. Potřebuje odvézt svoji pozornost od nepříjemné zkušenosti, kterou zažila. A když už má pocit, že se jí nepříjemnost daří dostat do pozadí jejího zájmu, objeví se Cormac O‘Neill, muž, který nevydrží nikdy dlouho na jednom místě, a obrátí její život pomalu ale jistě vzhůru nohama. Abyste při čtení sladkého líčení půvabného prostředí a přitažlivosti těch dvou nezískali zubní kaz, vyvažuje autorka sladkost hořkým příběhem dědečka, kvůli kterému Cormac přijel. Příběh dědečka totiž stojí za  zaznamenání a obsahuje zajímavý příběh o protinacistickém odboji. Také ona špatná zkušenost Isabel narušuje sladká slova o ráji Bella Vista, kde jsou jablečné sady a pěstuje se med.

Abych to shrnula, líbí se mi, jak jde do kontrastu slunná a dokonalá Bella Vista, laskavá ale zraněná Isabel, která si buduje ochrannou bariéru kolem sebe, nestálý ale dobrosrdečný Cormac, který Isabelinu bariéru postupně boří a příběh dědečka, který popisuje jen těžko pochopitelné, a v každém případě příšerné časy nacistického okupování. Navíc má kniha další bonus, další extra část, která se mi moc líbí. Každá kapitola totiž začíná buď zajímavostí ze světa včel nebo nějakým receptem, v němž je obsažen med. Například recept na dort Kolibřík, který po přečtení knihy Vůně medu zkrátka musím ochutnat. Na konci mi přišlo, že si autorka možná nahazuje udičku na další díl, tak jsem zvědavá, jestli mám pravdu. Každopádně se knížka příjemně četla, takže si autorku ráda pohlídám pro další knihy (právě jsem koukala, že jí vyšla také kniha V jabloňovém sadu, to zní jako plán! 😀 ).

Knihu Vůně medu napsala Susan Wiggsová a přeložila Veronika Kratochvílová. Kniha má 368 stran a pevné desky. Obálku vytvořila Anna Ali. Vydalo nakladatelství Grada pod značkou Metafora, kterým tímto za výtisk děkuji.