0

Štěstí na přání (recenze knížky, kde se opilé holky snaží čarovat)

Ahoj! Dnešní knížka, kterou pro vás mám, se jmenuje Štěstí na přání. Není na co čekat, jdeme na to!

Štěstí na přání (anotace)

Tři nejlepší kamarádky – Cher, Sarah a Deb – mají každá své velké přání. Cher je bezhlavě zamilovaná do svého šéfa. Je krásný, chytrý a vtipný, ale sotva si jí všimne. Jak ho přimět, aby pochopil, že ona je pro něj ta pravá? Sarah zase touží po dítěti s mužem, kterého miluje. Má to ale háček – David je ženatý. Opustí kvůli ní svou ženu? Deb by se měla těšit na svou svatbu, do všeho však stále zasahuje její budoucí tchyně Margie. Co když se proto změní její vysněný den v nejhorší noční můru? Když se jednoho letního večera sejdou a dají si pár skleniček vína, Cher vytáhne z poličky knihu zaklínadel. Mohla by se vyřčená přání opravdu splnit?

Mě osobně knížka zaujala hned obálkou. Moc se mi líbí. Byla jsem zvědavá, jak se mi bude líbit i obsah. Štěstí na přání je vyprávění o třech ženách, Cher, Sarah a Deb, jak jste se mohli dočíst výše. Každá kapitola se věnuje vždy především jedné k nich, přesněji jejímu životu a úhlu pohledu na sled událostí. Každá z těchto žen má svůj vlastní život, každá je jiná a má i jiná přání a sny. Jedna touží po zadaném muži, druhá touží po svém šéfovi a třetí touží hlavně po tom, aby ji tchýně už nechala, aby si vlastní svatbu naplánovala po svém. Abych se rovnou pozastavila, tato dotyčná tchýně je vykreslená naprosto dokonale. Úplně chápu Deb, která je z tchýniných jedovatých poznámek a komentářů celá špatná. Díky bohu, že mám za tchýni někoho s docela jinou osobností, protože z tchýně co má Deb bych se jistojistě zbláznila.

Všechny tři dámy jsou ale sympatické a během knížky se z nich stanou vaše kamarádky, které se vám chce poplácat po rameni a říct jim To bude dobrý. Všechny tři se schází, tak jak to kamarádky dělají, aby podrbaly, ulevily si od svých starostí a společně se zasmály. Jednou se takhle sejdou, připijí se a jdou na zahradu čarovat, za pomoci čarodějné knihy. Rozhazují bylinky všemi směry a šeptají své přání. A tady už vytušíte, že se jim možná začnou záhadně plnit, ovšem možná docela jinak, než dámy doufaly. Celá kniha se krásně četla, je to další oddychovka, která se skvěle hodí do studených zimních dní, kdy se s něčím dobrým chcete zahrabat pod deku.

Líbilo se mi, že ačkoli se věci začaly záhadně pohybovat nějakým směrem, tak ani na konci není jisté, jestli to způsobil život sám, nebo skutečně došlo na plnění kouzel a přání.

Štěstí na přání napsala Angela Marsonsová, přeložila Marcela Nejedlá. Kniha má 256 stran rozdělených do 20 kapitol a vydalo ji nakladatelství Euromedia pod značkou Ikar. Tímto jim za knihu velice děkuji.