0

Recenze krásné knižní novinky – Objevujte říši zvířat

V rukou držím překvapivě těžkou knížku s formátem o maličko širším než je A4. Z pevných desek na mě kouká rozkošný chameleon na zářivě žluté květině a já si říkám Páni, už se nemohu dočkat, až tuhle knížku otevřu. Název knihy zní Objevujte říši zvířat a podnázev Průvodce zázračným světem živočichů.

U nás doma jsme všichni milovníci zvířat a přírody. Dcery vášnivě prohlašují, že budou jednou provozovat vlastní zoo. Já bych si nejraději pořídila spoustu zvířat už teď a manžel mě musí krotit, protože chceme ještě něco procestovat. Knih o zvířatech máme ale jen pár, většinou jde buď o velké těžké encyklopedie nebo příliš dětské ilustrované knížky. Tohle je perfektní, protože jde o něco mezi tím a víc se to přiklání k encyklopedii než malované knížce pro čtyřleté děti. Je to vlastně ideální kniha pro celou rodinu. Pojďte se se mnou podívat.

Objevujte říši zvířat

V knize nás čekají velké lesklé stránky plné zajímavých textů, krásných fotografií, ilustrací a grafiky, které skvěle vyznačí, co je důležité nebo zajímavé. Kniha je přehledná a zároveň bohatá na nejrůznější informace. Projdete v ní nejen současnou zvířecí říši, ale dozvíte se i něco o vesmíru a o původním vývoji tvorů na naší planetě. Lépe se tomu porozumí právě díky grafickým prvkům, jakým je například barevná časová osa s drobnými, ale výstižnými ilustracemi.

Od počátků života, evoluce, od prvních živočichů až po současnost, kniha předává informace čtenářům všeho věku. Vím, že mé dcery zaujme velká fotografie medúz vnášejících se vodami Pacifiku, zrovna tak jako bioluminiscenční tvorové, barevné korály, nebo ohrožené, ale úžasně zajímavé loděnky. Kniha samozřejmě zkoumá víc než jen podmořský svět, ukazuje hmyz, ptáky, obratlovce, plazy, obojživelníky a mnoho dalších druhů zvířat, nad nimiž zůstává rozum stát. Tolik tvarů, barev a zajímavostí! Kniha je bezesporu povedená. Dokonalá je například fotografie sýčků králičích! Jak ji vidím, hned mám lepší den.

Kniha se méně věnuje jednotlivým zvířatům (jako to dělají encyklopedie), spíše přináší ucelená témata, jako je například Chování živočichů, kde dále pro příklad odkazuje na konkrétní zvířata a vysvětluje jejich zajímavé chování. Od zázraku vzniku až po Vymírání se jednotlivé kapitoly týkají nejrůznějších druhů zvířat a různých aspektů jejich života.

Zvířata považuji za fascinující. Jsem fanouškem mnoha stránek o přírodě na sociálních sítích a knihám s podobnou tématikou nemohu odolat.

Tuto knihu ráda doporučím jako knihu pro celou rodinu, kde můžete dětem pomoci odhalovat zázraky zvířecí říše.

Knihu napsala Marianne Taylorová, do češtiny z anglického originálu přeložil Jaroslav Hofmann. Kniha má pevné desky, 192 stran a krásné barevné fotografie a ilustrace. Vydalo nakladatelství Euromedia pod značkou Universum a já jim tímto za knihu velice děkuji.