0

Recenze knižní novinky Léto na Santoriny

Jestli mě v poslední době okouzlila nějaká knižní obálka, tak to byla obálka knížky Léto na Santoriny. Hravý font pro nadpis, líbivá grafická ilustrace, krásné barvy… Zkrátka tato knížka zaujme na první pohled.

Léto na Santorini (anotace)

Sarah se po rozchodu rozhodne, že nastala ta správná chvíle vrátit se ke staré lásce – cestování. Zamluví si plavbu po řeckých ostrovech se skupinou neznámých lidí a netuší, že ji čeká mnohem víc než jen cestovatelské zážitky. Američan Josh je pohledný, chytrý a srdce jí z něj divoce buší. Vztah s mladším mužem z opačného konce světa sice nemá budoucnost, ale cítí se s ním dobře. Když se objeví další šarmantní nápadník, který je starší, bohatý, a navíc se vyzná v umění, Sarah je okamžitě jasné, že tahle dovolená bude výzva. Podaří se jí zachovat si odstup, jak si předsevzala, a vydat se na vlastní cestu životem? Nebo podlehne letní atmosféře a svodům krásných řeckých ostrovů?

Jak jsem řekla, obálka je kouzelná. Příběh se odehrává z větší části v Řecku a dočkáte se pěkné dávky romantiky, ať už v popisu romantické plavby, romantických vztahů nebo rozkošnického popisu konzumace místního jídla  a pití. Trochu by to připomínalo i knihy Julie Caplinové s jedním rozdílem – na rozdíl od knih paní Caplinové tato pro mě neměla uspokojivé zakončení. Celou dobu jsem byla napnutá a zvědavá, jak si hlavní hrdinka vybere a jak se celá ta záležitost s přitažlivostí a zájmem jí a dvou mužů vyvine a ono se to nějak… dostatečně nedovyvine, abych tak řekla. Myslím tím pro mě, tak aby to ukojilo mou zvědavost. Ale víc neprozradím!

Jinak byla knížka Léto na Santoriny skutečně krásná, měla hezký příběh, hlavní hrdinka byla sympatická a její láska k jídlu a cestování zrovna tak. Autorka krásně ukázala, jak někteří muži svou partnerku dokáží ponižovat, odstřihnout od přátel a života, který měla ráda. Ukazuje, jak žena, i tak chytrá a samostatná jako je Sarah, nechá utlačovat nevhodným partnerem, zřejmě z touhy po vztahu. V tomto případě souhlasím s tvrzením, že než mizerný partner (nebo partnerka), pak je lepší nemít žádného! Sarah znovu objevuje radosti života, cestování a poznává nové lidi. Uvědomuje si čím dál víc, že její bývalý si ji nezasloužil. Kéž by to došlo více ženám, které mají toxického partnera.

Z popisu Řecka, místních lidí a dobrot, jsem dostala ohromnou chuť tam vycestovat. Doufám, že se nám to brzy podaří.

Knížku Léto na Santorini ráda doporučuji, je to příjemná romantická pohodovka a krásně se čte.

O knize Léto na Santorini

Knížku Léto na Santorini napsala Sandy Barkerová a přeložila Jana Drápalíková. Knížka má měkký obal a 328 stran (16 kapitol, Poděkování a O autorce). Vydalo ji nakladatelství Grada pod značkou Cosmopolis, kterým tímto za výtisk děkuji.