0

Recenze knihy Úklid pro klid

Kateřina Brožová je označována za úklidovou influencerku, i když se musím přiznat, že poprvé jsem o ní slyšela až ve spojitosti s knižní novinkou Úklid pro klid, kterou vydalo nakladatelství Grada. Pojďme se spolu na tuto knížku podívat. 🙂

Na úklid se už několik let dívám jinak. Z původního ztělesnění pozemského mučení se stala (pro většinu času) docela pohodová činnost. A chtělo to jen změnit úhel pohledu a způsob, jakým jsem k úklidu přistupovala. A děti musely povyrůst. Samozřejmě jsem si na toto téma přečetla ledacos, koneckonců já mám frňák ve stránkách knih ponořený častěji než v úklidových prostředcích, takže mi neunikly ani knihy Marie Kondo nebo (má oblíbená) knížka Zamilujte si svůj domov (recenze zde). Teď jsem dočetla Úklid pro klid a ráda bych vás s touto knížkou seznámila.

Úklid pro klid

Že úklid nemusí být jen utrpení a nekonečná dřina? To se určitě ráda dozví každá žena i muž, kteří pečují o svou domácnost a nechtějí žít v bordelu a chaosu. Mimochodem, autorka má i svůj e-shop, kde prodává prostředky pro úklid. Své zkušenosti s úklidem a prostředky nám předkládá na stránkách knížky Úklid pro klid (Tipy, které šetří čas, nervy i peníze). Už obálka vás zaujme příjemným odstínem růžové a kombinací fotky, kde je autorka s typickým účesem à la uklízečka a dokresleným smetáčkem a lopatkou. Knížka má pevné desky, což vždy hodnotím jako plus. Alespoň déle vydrží!

Obsah knihy Úklid pro klid

V knížce s chytlavým názvem Úklid pro klid najdete praktické tipy a informace k úklidu (překvapení, že? 😀 ). Autorka píše srozumitelně a přátelsky, takže se text dobře čte. Navíc je text je velký tak akorát, dobře čitelný a přehledný, doplněný jednoduchými ilustracemi, které se hodí ke stylu knihy. Kniha je rozdělena do kapitol Jak si v domácnosti vytvořit funkční systém v úklidu, Ingredience pro efektivní úklid a praní, Pomůcky pro efektivní úklid a praní, Recepty: vyrob si vlastní čistící a prací prostředky, Návody na úklid, Úklid ti opravdu přinese víc klidu, Nebuď na to sama a Závěr. I když knížka nepůsobí kdo ví jak velká nebo objemná, obsahuje velké množství náramně užitečných rad a tipů, a hlavně je předává krásně přehledně.

Díky této knize chci vyzkoušet použít do sušičky vlněné koule nebo místo houbiček lufu, o které jsem už vlastně slyšela, ale nikdy mě nenapadlo se o něco takového zajímat víc. Nebo si vyrobit vlastní bomby do záchodu! Recepty, které přikládá autorka, jsou netoxické, jednoduché a mají pomoci k efektivnímu úklidu, aniž byste museli zkoumat na lahvi, jaký sajrajt jste si pro úklid pořídili tentokrát. Zatímco dává všechny ty tipy, snaží se své čtenáře uklidnit, že opravdu není třeba být na sebe tvrdý a šúrovat od rána do večera, navíc sám a bez pomoci. Vytvořte si šikovný systém a zapojte i ostatní členy domácnosti, podle jejich schopností, ať nejste pořád na všechno sama (nebo sám)!

Pokud můžu knihu krátce shrnout, tak se mi opravdu moc líbí. Je praktická, šikovná, hezká, motivující a krásně přehledná. Rozhodně ji doporučuji do domácí knihovny.

O knize Úklid pro klid

Knihu Úklid pro klid (Tipy, které šetří čas, nervy i peníze) napsala Kateřina Brožová. Kniha má tvrdé desky, 208 stran a vydalo ji nakladatelství Grada, kterým tímto za výtisk moc děkuji.