0
Recenze

Recenze knihy Něco za něco

Od fantasy knih ze světa lovců monster a od učebnic o kaligrafii a letteringu jsem zaskočila k českému románu Něco za něco. Jaký byl můj dojem z této knížky se dozvíte v následující recenzi.

Knihu Něco za něco od nakladatelství Grada jsem si vybrala proto, že ji napsala Markéta Dočekalová. Tato spisovatelka je rovněž scénáristkou, napsala několik dílů seriálu Ulice a sama navíc tvůrčí psaní učí. Nejprve jsem měla zálusk na její učebnice psaní, které jsou rovněž v nabídce nakladatelství Grada, ale pak jsem od ní narazila na tento román a byla jsem zkrátka zvědavá, jak si s tím poradil někdo, kdo by měl být profík.

O čem kniha je

Popis z webových stránek Grada nakladatelství: Něco za něco je poutavý román, ve kterém autorka s nevšedním porozuměním, psychologickými znalostmi a řemeslnou zručností, líčí příběh jednoho rozpadajícího se manželství z pohledu tří žen – manželky, milenky a tchyně. Člověk nikdy předem neví, jakou podobu má štěstí, a proto ani hlavní hrdinka knihy čtyřicátnice Martina netuší, že tragédie, jíž prochází, může nakonec přinést i něco dobrého, a možná i zachránit život jejího tříletého syna. To vše ovšem jen v případě, že tři ženy tří různých generací k sobě dokáží najít cestu. Román se mimo jiné dotýká citlivého tématu dědictví zmraženého spermatu. Je napsán čtivou svěží formou s plastickým vykreslením odlišných povah a chování hlavních postav.

Můj dojem

Tři ženy a tři úhly pohledu na sérii událostí, které prolínají osudy těchto žen. To zní zajímavě. Já mám ráda především veselé knihy a tady se řešily vážné věci, jako zdraví dítěte, život a smrt, rozvod a nevěra. Samé drama. Ale to se dalo čekat. Kniha je velmi čtivá, z pošty jsem si jí domů přinesla v sobotu dopoledne a v neděli večer jsem měla dočteno. Myslím, že se autorce podařilo nádherně nastínit rozličný pohled tří různých žen, tedy matky, milenky a manželky jistého Libora. Libora, kterého bych během čtení této knihy nejradši profackovala a kopla do zadku.

Jsou tu vyřčeny některé životní pravdy, je skvěle poukázáno na přístup jednotlivých postav k dané situaci. Krátké věty a přímá řeč knihu oživily, proto máte pocit, jako by se příběh odehrával přímo před vašima očima.

Kniha se opravdu velice dobře čte a pořád se něco děje. I když jsem po dočtení prvních několika stran měla pocit, že se toho stalo víc než dost a ostatní možná bude jen “omáčka”, nestalo se tak. Autorce se podařilo udržet tempo a knihu naplnila emocemi, myšlenkami, psychologickým rozborem a překvapivými situacemi od první stránky až po poslední.

O knize Něco za něco

Knihu Něco za něco napsala Markéta Dočekalová a publikovalo ji nakladatelství Grada. I s epilogem má kniha 237 stran, dále tvrdé desky a navíc měkký přebal. Za knihu Něco za něco velice děkuji nakladatelství Grada.