0
Recenze

Levandule (recenze na knihu)

Milujete levanduli? Pak se pojďte se mnou podívat na knížku s názvem Levandule.

Levandule jednoznačně patří mezi mé oblíbené květiny. Vyniká krásným fialovým odstínem květu a především nádhernou vůní. Vůně levandule je uklidňující a velice příjemná. Levandule se využívá pro své pozitivní účinky na tělo i psychiku na různých místech. V kosmetickém průmyslu se využívá pro své protizánětlivé a antibakteriální účinky, přidává se do koupele pro uklidnění smyslů, své uplatnění nalezla dokonce i v kuchyni! Já to ještě nezkoušela, ale našla jsem už celou řadu receptů, například levandulovou bábovku. Myslím, že než chuť tam spíš bude fungovat osobitá levandulová vůně, ale ať je to jak chce, levandule má široké využití.

Protože mám levanduli ráda, zasadila jsem si ji letos na zahrádce. A do knihovny mi přibyla tato krásná útlá knížečka s názvem Levandule, abych se, jako správný milovník levandule a knihomol, dovzdělala.

Jak kniha vypadá a můj dojem

Knížka Levandule má tvrdé desky (to mám ráda) a je útlá, o velikosti přibližně A5. Skvělým prvkem je hned na první stránce možnost přivonět si, jak levandule voní. Asi jako v Avon katalogu, přetřete fialové kolečko zápěstím a uvolní se krásná levandulová vůně. Nádhera! Už jen za tento výborný nápad posílám tomu, koho to napadlo (autorkám, nakladatelství) jedničku z hvězdičkou. Jedeme dál.

Vzhled

Co se vzhledu týče, kniha je doplněná fialovou (levandulovou) předsádkou. Grafika je povedená, kniha je krásná a přehledná, líbí se mi i použité fonty (styly písma), protože jsou dobře čitelné, a to i nadpisy. Asi si budu muset zjistit, co je to za font, protože to písmo u nadpisů je mi velmi sympatické. Některé informace jsou na stránkách zvýrazněné díky podbarvení (fialovému či zelenému) nebo tečkovanému orámování. Kniha obsahuje i pěkné barevné fotografie, některé jsou menší, ale některé jsou i přes celou stránku. A teď k obsahu.

Obsah

Po stránce s vůní levandule najdete obsah. Než bych vypsala všechno, co tahle překvapivě útlá knížka obsahuje (a je toho plno), tak raději připojím fotografii.

Najdete tu skutečně všechno možné. Od historie této okouzlující rostliny, přes způsoby pěstování až po využití v kosmetice, lékařství, kuchyni a do dekorací. Kniha obsahuje veliké množství informací a tipů, například kam vyrazit za levandulí (nejznámější je asi francouzská Provence), ale i jak si vyrobit vlastní levandulový parfém, levandulovou antistresovou modelínu (něco pro rodiče i děti), pleťový krém či balzám, jak upéct voňavé levandulové kuře nebo jak na domácí svíčky s levandulovou vůní. Dále je tu roztomilá omalovánka a šest stránek pro vlastní recepty a tipy.

Knihu zakončuje rejstřík, stránka O autorkách, dvě stránky s nabídkou dalších knih o levanduli a úplně nakonec samozřejmě informace o knize a opět krásně levandulově fialová předsádka (doufám, že se tomu tak říká). 😀

Abych to shrnula, jde o krásnou, vymazlenou knížečku o levanduli a všem možném, co se s ní dá dělat. Knížka se mi moc líbí.

Knížku Levandule napsala Anita Ponešová a Lenka Tréglová, fotografie Anita Ponešová a Depositphotos, ilustrace Helena Tréglová a omalovánku vytvořila Jolana Daňková. Levandule má 112 stránek a vydalo ji nakladatelství Grada, kterému tímto velice děkuji.