0

Knižní recenze: Čokoládové nebe

Krásnou neděli přeji,

v dnešní recenzi se podíváme na knížku od Carole Matthewsové s názvem Čokoládové nebe.

Jméno autorky není na tomto blogu poprvé, možná si vzpomenete na knižní recenzi z loňského února, kdy jsem vám představila knížku Čokoládový klub. Tohle je vlastně pokračování zmíněné knížky, ale pokud jste Čokoládový klub nečetli, pak vězte, že to pro pochopení knížky Čokoládové nebe nijak nevadí.

O čem je Čokoládové nebe

Čokoládové nebe je příběh o partě žen, které již dobře znáte, pokud jste četli Čokoládový klub. Seznámíte se s Nadiou, Lucy, Autumn a Chantal. Každá je jiná a přesto společně tvoří partu kamarádek a – Čokoládový klub. Schází se v podniku, který vedou jejich další dva přátelé, mužský pár Tristan a Clive. Každá z žen prožívá docela jiný životní příběh. Autumn má problémového bratra, který je i přes její domlouvání a snahu stále závislý na drogách. Dostane se do potíží a co hůř, začne do nich tahat i svou sestru. Nadia zase doufá, že se bude moci vrátit ke svému manželovi, pokud ovšem on dokáže přestat s gamblerstvím, kterému propadl. Chantal je rovněž odloučená od svého manžela, ale z jiného důvodu. Připadá si nemilovaná a vypadá to, že ona i její muž chtějí od života něco jiného. Lucy je z nich největší číslo, rozhodně nejveselejší i přes to, co jí osud hází pod nohy. Po jejím příteli není ani stopy, a tak ji napadne, po jednom zvláštním on-line hovoru, kdy zahlédne cizí ženu, jestli se na ni její milovaný nevykašlal. Navíc se v tu chvíli objeví její bývalý snoubenec a zároveň nehorázný sukničkář Marcus s tím, že ji pořád miluje. Všem ženám k překonání problémů musí vystačit vlastní vůle, přátelství a pořádné zásoby čokolády!

Ani nyní jsem nebyla zklamaná. Po Čokoládovém klubu jsem měla tušení, že mě Čokoládové nebe pobaví a zabaví. A měla jsem pravdu. Kniha se četla rychle, místy byla vtipná i napínavá, smutná i veselá. Jistě, láska k čokoládě je znát v každé kapitole, ne-li na každé stránce, ale příběh je hlavně o přátelství a o tom, že nikdo nemá na růžích ustláno a že občas se stanou věci, které jsou tak trochu mimo naši kontrolu, a my se s nimi musíme statečně vypořádat. Jako milovnice čokolády a čokoládových pochoutek jsem hltala láskyplný popis sladkostí, kterými se hlavní postavy uklidňovaly v těžkých chvílích. Moc se mi líbil závěr knihy, jak se se svým osudem vypořádaly všechny ženy, a zvláště Lucy.

Knížku Čokoládové nebe ráda doporučuji, pokud chcete pohodovou četbu, která rychle utíká a pobaví.

Nesmím také opomenout hezkou perličku na konci, najdete tu totiž dva zajímavé recepty.

Čokoládové nebe napsala Carole Matthewsová a vydalo ji nakladatelství Grada pod značkou Cosmopolis. Knížka má 344 stran, měkké desky, překlad obstarala Lucie Libovická a ilustrace Kateřina Brabcová. Za knížku nakladatelství děkuji.