0
Ostatní

Jak přežít vedra

Teď je v Čechách jako někde ve Španělsku. Horko, horko a ještě horko! Úplně infarktové počasí. Vždyť mi taky přijde, že venku slyším houkat sanitky mnohem častěji.

Ne, že bych neměla ráda teplo, ale co je moc, to je moc. Mám ale na tahle výjimečná vedra řešení.

  • hodně pít (neperlivé a ideálně neslazené nápoje, obyčejná voda je asi nejlepší. Doma ji občas dochucujeme citrónem, ale dá se taky dalšími citrusy nebo okurkou)
  • nechodit přes poledne vůbec ven
  • máme doma zásoby vychlazených melounů a spoustu ovoce a zeleniny, které obsahuje hodně tekutiny (např. hroznové víno, okurky, rajčata…)
  • občas nějaká ta zmrzlina taky neuškodí 🙂

když ráno nebo později odpoledne jdeme ven

  • máme všichni čepici nebo klobouk
  • jsme přiměřeně oblečení (nepařit se, ale taky nespálit se)
  • hodně se mažeme opalovacím krémem s vysokým UV faktorem
  • držíme se pokud možno ve stínu
  • trávíme čas v bazénu (na plavečáku, u babičky…)
  • i venku hodně pijeme

Cvičení

Někteří z nás se neradi vzdávají cvičení, ale v těch vedrech to prostě nejde. Proto, pokud opravdu musíte cvičit, buď si vyberte vhodné cvičení do tohoto počasí (jako je plavání) a nebo cvičte brzy ráno.

Cvičit ráno má řadu výhod. Ještě není takové horko, tělo se hezky rozpumpuje a dostane „do provozu“, pěkně se po ránu proberete a cvičení můžete zakončit příjemnou osvěžující sprchou. Nezapomeňte po cvičení ale chviličku počkat, abyste se přestali tolik potit (jde to v tomhle počasí vůbec?). A jako u všeho, pijte, pijte, pijte. Jistě, ani to se nemá přehánět, aby se nezatížili ledviny, ale tak 2 litry se nemusíte bát jako dospělí přes den vypít. Kolik toho mají vypít děti, to nevím. Ale hlídám, aby měli po ruce pořád čistou vodu k pití a aby se sem tam napili. Naštěstí je nemusím ani moc přemlouvat, vypadá to, že děti si umí hlídat pitný režim lépe než já. Ty moje teda určitě 🙂

Také by se vám mohlo líbit...

Žádné komentáře

    Přidat komentář

    Sdílet na Pinterestu

    Sdílej