0

Alex, léto a já – nový román od nakladatelství Grada

Jsem moc ráda, že se mi tato knížka dostala do rukou. Ačkoli jsem autorku neznala, jak jsem již zmínila dříve, riskla jsem to a dnes už mám knížku přečtenou a mohu se s vámi podělit o svůj názor.

Emily Henryová píše skvěle. Knížka Alex, léto a já mě několikrát opravdu upřímně rozesmála a zamilovala jsem si hlavní hrdinku Poppy, která mi trochu připomněla postavu Louisy Clarkové z Než jsem tě poznala. Taky je to úžasně ztřeštěná postava se zálibou ve výrazném oblečení, ale je také navíc ohromně vtipná, pohotová a přátelská, což si už nejsem jistá, jestli by se o Louis dalo říct.

Příběh

V kapitolách skáčeme od přítomnosti (toto léto) k minulosti (před šesti léty, před pěti lety atd.) Krásně tak pochopíme vývoj přátelství mezi Poppy a Alexem, Poppiiným  (píšu to správně?) nejlepším kamarádem. Udržují spolu jeden každoroční zvyk, jezdit na společnou dovolenou, kde zažívají různá dobrodružství, poznávají nová místa a nové lidi. Poslední dva roky ale nebyli prakticky v kontaktu, protože se mezi nimi něco stalo a během knihy odhalujeme nejen co se stalo, ale také sledujeme Poppy, jak se snaží vrátit staré časy novou dovolenou, kterou pro sebe a Alexe nachystá. A vypadá to, že ta letošní dovolená se neponese jen v duchu přátelství.

Jak jsem řekla, zamilovala jsem si Poppy, a vlastně tak trochu i Alexe. Jsou každý jiný, ale ta souhra mezi nimi, ty vtipné dialogy, jsou prostě skvělé. Klobouk dolů před překladatelem, protože to bylo současné, trefné, vtipné a mělo to spád a to je v první řadě zásluha autorky, ale v té druhé rozhodně překladatele, takže děkuji za všechny čtenáře oběma za skvělou práci.

Moc ráda se směju a když mě něco upřímně rozesměje, zaslouží si to čestné místo v mém srdci. To znamená, že si rozhodně od této autorky přečtu i další knihu. Líbí se mi, jak autorka popisuje různé destinace i zážitky, jak vykresluje atmosféru.

Teď k romantice. První asi tři čtvrtiny (odhadem) je to o vtipném přátelství, poslední kus nabízí víc romantiky, a dokonce i něco málo erotiky. Ke konci se to trochu zblázní, protože najednou je to zamilované až na půdu. Ale proč by ne. Taky nesmím opomenout, jak se mi líbilo číst o tom, jak Poppy cestuje a jak se jí otevírají dveře díky jejímu blogu i nové práci v časopise. To by se mi taky líbilo, ne že ne, ale je zajímavé, že zjistí, že se poslední dobou přes to všechno cítí tak nějak… prázdná. Ono, kdyby byla pořád šťastná jako blecha, tak by autorka neměla o čem psát, že jo. Takže s Poppy hledáme to, co ji opravdu činí šťastnou, což je něco, co by si měl nepochybně najít každý z nás.

Za mě teda paráda, knížku doporučuji pro veselé i zamilované letní čtení, ať už budete kdekoli.

Knihu Alex, léto a já napsala Henryová Emily a přeložila Tereza Libichová. Kniha má měkké desky (obálku dělal Jiří Pros) a 384 stran (36 kapitol, Epilog, Poděkování, Průvodce čtenáře). Vydalo nakladatelství Grada pod značkou Metafora a já jim za tuto knihu velice děkuji.